“آژنگ نیوز”:گلوریا استفان اولین زن اسپانیایی تباراست که نامش در تالار مشاهیر آهنگسازان ثبت خواهد شد. گلوریا استفان، خواننده و ترانه‌سرا کوبایی-آمریکایی به خاطر آهنگ‌های متعددی  مانند « ریتم می خواهد شما را خوشحال کند » و « بیایید برخیزیم »، به عنوان اولین زن اسپانیایی تبار که در تالار مشاهیر ترانه‌سرا ثبت می‌شود.

این خواننده در دهه‌های ۱۹۸۰و و ۹۰ با رپرتوار بزرگی از پاپ متقاطع لاتین، که شامل آهنگ موفقیت آمیز «کونگا» در سال ۱۹۸۵ بود، در صدر جدول بین‌المللی قرار گرفت. از آن زمان، استفان برنده هشت جایزه گرمی و فروش میلیون ها رکورد شده است. موفقیت او بسیاری از مخاطبان انگلیسی زبان را با ژانرهای لاتین آشنا کرد و درها را به روی ستارگان آمریکای لاتین مانند سلنا، شکیرا و ریکی مارتین که او را دنبال کردند باز کرد. این هنرمند ۶۵ ساله به آنتونی میسون از سی.بی.اس مورنینگ می گوید: نه، این صدا هرگز کار نخواهد کرد.زیرا،نمی توانید در سطح جهانی رقابت کنید.

استفان در مراسمی در 15 ژوئن(۱۷ بهمن) به همراه شش هنرمند دیگر به تالار مشاهیر آهنگسازان مانند: ساد، گلن بالارد، اسنوپ داگ، جف لین، تدی رایلی و لیز رز ملحق خواهد شد.

ترانه 1سرا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ساد خواننده و ترانه سرای موسیقی جاز در دهه ۸۰ با ترانه هایی مانند “Smooth Operator” و “Your Love Is King” راه افتاد. بالارد در آلبوم‌های مختلف با مایکل جکسون همکاری کرد و در سال ۱۹۹۵ آلبوم آلانیس موریست را با نام Jagged Little Pill نوشت و تهیه‌ کرد. اسنوپ داگ که در دهه ۹۰ با موفقیت هایی مانند “جین اند جویس” به شهرت رسید، به رپرهایی مانند میسی الیوت و جی زی در تالار مشاهیر خواهد پیوست. لین برای ساخت آهنگ هایی مانند «Mr. آسمان آبی» و «زن شرور» به عنوان فرستنده ارکستر موزیک الکتریک دهه ۷۰شهرت دارد. رایلی با خلق سوئینگ جدید جک، ژانری که هیپ هاپ را با جاز، فانک و R&B ترکیب می کند، اعتبار دارد. از ترانه سرایی های او می توان به “My Prerogative” از بابی براون و “Teeth” لیدی گاگا اشاره کرد. رز بیشتر به خاطر همکاری هایش در آهنگسازی با تیلور سوئیفت،شهرت دارد.

هر ساله، متخصصان صنعت موسیقی برای شش ترانه سرا و موسیقی سازکه از فهرست نامزدها انتخاب می شوند، رأی می دهند – سه نفر از دسته ترانه سرا و سه نفر از دسته موسیقیدانان. به طور معمول فقط شش نفر انتخاب می شوند، اما امسال با نظر داوران هفت نفر انتخاب شدند. برگزیدگان سال گذشته نیزشامل ماریا کری، برادران ایسلی و فارل ویلیامز بود.

نیل راجرز، رئیس تالار مشاهیر ترانه سراها، در بیانیه‌ای می‌گوید: «صنعت موسیقی بدون اینکه ترانه‌سرایان ابتدا آهنگ‌های عالی ارائه کنند، وجود ندارد. بدون آنها هیچ موسیقی ضبط شده، تجارت کنسرت، هیچ کالایی وجود ندارد. . . هیچ چیز، همه چیز با آهنگ و ترانه سرا شروع می شود

او می‌افزاید که پذیرفته‌شدگان سال ۲۰۲۳، نه تنها آهنگ‌های نمادین، بلکه تنوع و وحدت در ژانرها، قومیت و جنسیت، ترانه‌سرایانی را نشان می‌دهند که زندگی ما را غنی کرده‌اند و در زمان خود به معنای واقعی کلمه موسیقی و زندگی میلیاردها شنونده را در سراسر جهان متحول کرده‌اند.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *