“آژنگ نیوز”:کتابامپراتوری سکایی: اوراسیا مرکزی و تولد عصر کلاسیک از ایران تا چین”منتشر شد.

نویسنده:کریستوفرآی بک ویث

جلد گالینگور

قیمت:

۳۹.۹۵ دلار / ۳۵.۰۰ پوند

منتشر شده (ایالات متحده):

۱۷ ژانویه ۲۰۲۳

منتشر شده (بریتانیا):

۱۴ مارس ۲۰۲۳

صفحات:۴۱۶

امپراتوری سکایی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

کتاب بیانگریک تاریخ غنی و پر از اکتشاف است که می گوید چگونه یک امپراتوری فراموش شده جهان باستان را متحول کرد

در اواخر قرن هشتم و اوایل قرن هفتم پیش از میلاد، جنگجویان سکایی اکثر قاره وسیع اوراسیا را فتح ومتحد کردند و امپراتوری نوآورانه ای را ایجاد کردند که عصر فلسفه و عصر کلاسیک را در سراسر جهان باستان ، در غرب، شرق، هند و چین ، به وجود آورد.گله‌داران اسب وحشی که با گربه‌های خود در چادرهای نمدی چرخ‌دار زندگی می‌کردند،یعنی سکاها کمک‌های خیره‌کننده‌ای به تمدن جهانی کردند. تمدنی از پایتخت‌ها و لباس‌های بسیار زیبا گرفته تا سازمان‌های سیاسی و ایده‌های در حال تغییر جهان بودا، زرتشت و لائوتزو . در امپراتوری سکاها، کریستوفر آی، بکویث؛ یک تاریخ بزرگ جدید از یک امپراتوری جذاب اما اغلب فراموش شده را ارائه می دهد که مسیر تاریخ را تغییر داد.

امپراتوری سکاها در اوج خود از مغولستان و شمال شرقی چین باستان تا شمال غربی ایران و رود دانوب در غرب امتداد داشت و در آسیای مرکزی تا جنوب دریای عرب می‌رسید. سکاها همچنین بر ماد و چائو، ایالت های مرزی مهم ایران و چین باستان حکومت می کردند. سکاها با فرمانروایی و ازدواج با مردمان محلی، فرهنگ های جدیدی را ایجاد کردند که در گفتار، لباس، سلاح، و ساختار اجتماعی-سیاسی فئودالی سکایی کریول بود. با گسترش زبان، عقاید و فرهنگ خود در سراسر جهان باستان، سکاها پایه های اولین امپراتوری های ایرانی، هندی و چینی را بنا نهادند.

امپراتوری سکایی یک چشم انداز جدید قابل توجه از یک امپراتوری کمتر شناخته شده اما فوق العاده مهم و مردمان آن ارائه می دهد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *