مبارزه با آلودگی هوا حکایتی ناتمام از نیم قرن قبل در شهر تهران است. با افزارش جمعیت تهران و استفاده از مشتقات نفتی در این شهر ،موضوع آلودگی هوا به شدت مشکل ساز شد.در بامداد روز یکشنبه ۷ اسفند ماه سال ۱۳۵۰خورشیدی به ابتکار انجمن نفت ایران سمپوزیمی (سمینار امروزین) پیرامون آلودگی هوا در شهر تهران برگزار شد.

در این سمپوزیوم دکتر اقبال رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی نفت کنفرانس را با نطق خود افتتاح کرد .البته در این سمینار اقبال در سخنرانی اش بیشتر عنوان کرده بود که امروزه چهان با تخریب محیط زیست و آلودگی هوا مواجه است و در صحبتهایش هیچ اشاره ای به مشکلات شهر تهران نکرد.

آلودگی 1هوا اسفند ۵۰ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او صرفا در سخنرانی اش گفت:صنایع نفت گاز و پتروشیمی مسئله آلودگی هوا را مورد توجه خاصی قرار داداه و در این زمینه تحقیقات و بررسی ها و اقدامات دامنه داری را آغاز کرده است. از جمله اقدامات صنعت نفت ایران تشکیل این سمپوزیومی می باشد که با گرد آوری دانشمندان و صاحب نظران از اطراف و اکناف کشور تشکیل شده و امید فراوان میرود که با پیگیری اینگونه اقدامات و ایجاد همکاری و هماهنگی بین کلیه سازمانهای کشور بتوانیم از این رهگذر محیطی سالم برای هم میهنان عزیز و نسل های آینئه فذاهم آوریم.

رئیس این جلسه مهندس عقدایی بود.اداره نشست را شمس الدین مفیدی معاون پژوهشی دانشگاه تهران بر عهده داشت.در این نشست یک روزه هفت نفر از کارشناسان نیز سخنرانی کردند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *