آژنگ نیوز:  تنها شهری در جهان که توسط دیوارهای رومی کاملاً دست نخورده احاطه شده،در اسپانیا قرارگرفته است.

لوگو شهری در منطقه خودمختار گالیسیا در شمال غربی اسپانیا است. این تنها شهر در جهان است که توسط دیوارهای کاملاً دست نخورده رومی احاطه شده است که ارتفاع آنها به ۱۰ تا ۱۵ متر در طول یک مدار ۲۱۱۷ متری با ۸۵ برج خارجی می رسد.

شهر دیوار1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این دیوارهای باستانی مربوط به قرن های سوم و چهارم پس از میلاد هستند و میراث استثنایی معماری، باستان شناسی و سازندگی مهندسی رومی هستند. آنها با استفاده از مصالح محلی مانند تخته سنگ، گرانیت و سنگ‌های دیگر – حتی قطعات سنگی کار شده از ساختمان‌های رومی – ساخته شده‌اند که در فرآیند ساخت و ساز مجدداً مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به دیوارهای امپراتوری متاخر جلوه‌ای اصیل می‌دهند.

ساخنمان و بنای لوگو توسط یونسکو به عنوان یک میراث جهانی محافظت می شود. آنها کامل ترین و بهترین نمونه از معماری نظامی رومی در امپراتوری روم غربی هستند.

علیرغم کارهای نوسازی انجام شده در طول قرن ها، دیوارها طرح اولیه خود و ویژگی های مرتبط با هدف دفاعی خود را حفظ کرده اند. به غیر از خود دیوارها، برج‌ها، سنگرها، استحکامات، دروازه‌ها و پلکان‌های مدرن و اصلی و همچنین یک خندق وجود دارد. در داخل دیوارها، تعدادی پلکان دوتایی امکان دسترسی به برج ها را از راهروی جان پناه فراهم می کند.

شه1ر دیوار2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دیوارهای رومی از زمان ساخته شدن آنها، طرح و رشد شهر را مشخص کرده است که در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک مجموعه تاریخی-هنری معرفی شد. مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور یکسان از آنها به عنوان منطقه ای برای خوشبختی و به عنوان بخشی از زندگی شهری برای قرن ها استفاده کرده اند. .

طبق افسانه ها، رومی ها این دیوارها را نه برای محافظت از یک شهر، بلکه از جنگل ساخته اند. “جنگل مقدس آگوستوس”، لوکوس آگوستی به لاتین، که نام Lugo از آن گرفته شده است. امروزه نیز این جنگل همچنانا یک راز است، دیوارها نیز همچنان ایستاده اند و زمان را به چالش می کشند و با کسانی که می دانند چگونه گوش دهند،صحبت می کنند.

ترجمه از:علی محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *