“آژنگ نیوز”:تصویری جالب از ترقه هندی با تصویر رئیس جمهور کره شمالی !در بخش ابتدایی گزارش دیده می شود.البته در تصاویر بعدی نمونه هایی دیگر از شخصیتهای سیاسی هم دیده می شوند که از آنها برای تبلیغات و جلب مشتری به شیوه هندی استفاده شده است!

ترقه 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در تمام دنیا و از جمله کشور هند تبلیغات و بویژه تبلیغات ابتکاری نقش فوق العاده ای در فروش کالاها دارد.آنها محصولاتشان را به شکلی جذاب و متفاوت از کشورهای رقیب(مثلا چین) ارائه می کنند تا مردم آن را ببینند و بدون تامل آنرا خریداری کنند.

هند دومین کشور بزرگ جهان از نظر جمعیت است. سنت تبلیغات برای قرن ها در این کشور حال انجام است و با افراد و مشاغل زیادی که در این کشور کار می کنند، یک راه جذاب برای رساندن کالاهایشان به میلیون ها نفر است.

ترقه2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این کشورتبلیغات اصلی ترین و تاثیرگذارترین راه گسترش آگاهی در مورد هر چیزی است. مردم هند از قرن نوزدهم با موضوع تبلیغات آشنا هستند.

مثلا همینگونه تبلیغات برای فروش ترقه ها موجب شد این محصول بین دانش آموزان به عنوان محبوب ترین کالاها شناخته شد و بیش از ۳ میلیون نفر در عرض ۱ سال از این کالاها خریداری کردند.

ترقه3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نزدیک به هشت دهه قبل، انگلیسی‌ها برای تامین اقلام مورد نیاز خود از واردات استفاده می‌کردند، اما بعداً شروع به تولید کالاها در هند کردند و این زمانی بود که تبلیغات برای محصولات تولید شده توسط بریتانیایی‌ها شروع شد تا مردم در مورد آنها مطلع شوند. این تبلیغات در ابتدا کپی تبلیغاتی بود که در کشور خود شان انجام می دادند اما بعدها آژانس های تبلیغاتی در هند افتتاح شدند و تبلیغات شکل جدیدی گرفت.

مردم در خیابان ها در مورد محصولات و پیشنهادات خود اطلاعیه هایی می دادند و برخی از مردم تابلوهایی در بیرون از مغازه خود داشتند که در مورد محصولی که می فروشند به گونه ای که حتی یک بی سواد هم می توانست بفهمد، توضیح می دادند.

ترقه4 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در هند، با معرفی تبلیغات در قرن بیستم، فرصت‌های کاری در این زمینه افزایش یافت و با راه‌اندازی روزنامه‌ها، رادیو، تلویزیون، پست، مجلات و اکنون اینترنت، رشد بسیاری یافت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *