“آژنگ نیوز”:زمستان دراوکراین آغاز شده و یورش سرما باعث بوجود آمدن شرایط بسیار نامناسبی برای مردم این کشور شده است.در خرسون(Kherson)، که اخیراً از کنترل روسیه آزاد شده است، مردم برای آماده شدن برای زمستان شروع به جمع‌آوری چوب کرده‌اند -که البته کار ساده‌ای در یک کشور جنگ‌زده نیست.

اوکراین۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کاترینا اسلیوسارچوک، ۷۱ ساله، با کاهش دما نزدیک به صفر، گفت: «من قبلاً استفاده از بورژویکا، یک اجاق فلزی جوش داده شده خانگی سنتی را شروع کرده‌ام. «البته، باید دستانم را به اطراف تکان دهم و هر روز به دنبال چوب بگردم تا از سرما محافظت کنم. و در سن من آسان نخواهد بود.”

مقامات اوکراینی به شهروندان توصیه کرده‌اند که بدون مشورت با ارتش وارد جنگل نشوند، زیرا ممکن است نیروهای روسی مین‌ها، سیم‌کشی‌ها و گلوله‌های منفجر نشده را در این مناطق برجای گذاشته باشند.

اوکراین۴ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما با افزایش قیمت هیزم، بسیاری چاره ای جز ریسک کردن ندارند. اگر مین آنها را نکشد، سرما ممکن است این کار را انجام دهد.

در حالی که افرادی که در خانه‌ها زندگی می‌کنند می‌توانند چوب را بسوزانند – اگر بتوانند آن را تهیه کنند – کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند اغلب به سیستم‌های گرمایش متمرکز شوروی قدیمی متکی هستند.

اوکراین۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

روس ها بسیاری از نیروگاه های حرارتی این کشور را بمباران کرده اند که قبلاً آب گرم را به رادیاتور پمپ می کردند. برای این افراد و البته اکثریت جمعیت شهرهایی که بدون برق مانده‌اند، گزینه‌های کمی وجود دارد .مثلا نقل مکان به خوابگاه‌ها یا چادرهای نصب شده توسط کارگران اورژانس دولتی اوکراین که گرما، غذا، آب، اینترنت، اتصالات تلفن همراه و داروخانه را فراهم می‌کنند.مقامات نسبت به قطع برق که می تواند میلیون ها نفر را تا ماه مارس تحت تاثیر قرار دهد، هشدار داده اند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *