“آژنگ نیوز”:امروز سالگرد تولد سید محمود هندی پور روانشناس شادی آفرین ،فرا رسیده است.دو سال از فقدان این روانشناس جوان که بر اثر بیماری کورونا به صورت ناگهانی درگذشت،سپری شده است. در دومین سال درگذشت او متاسفانه پدر ایشان رانیز دارفانی را وداع گفته است.اما اوچنان زندگی پویا و پر دستاوردی داشت که بزرگداشت سالگرد تولدش میتواند مرهمی بر زخم ناشی از فقدانش برای خانواده و دوستانش باشد.

هندی پور از نسل روانشناسانی بود که به صورتی فعال در همایشهای اجتماعی حضور می یافت. این نسل از روانشناسان معتقد بودند که نباید گذاشت مردم به افسردگی دچار شوند .سپس برای درمان احتمالی به روانپزشک مراجعه نمایند!

محمود۱ scaled 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هدف اصلی روانشناسی شادی آفرین تقویت حس خوشحالی و خرسندی مردم از زندگی است.بیشتر مردم می خواهند شاد باشند. البته برخی نیز تمایل به زندگی را از دست داده‌اند، اما اکثریت انسان‌ها – آگاهانه یا ناخودآگاه – درگیر اقداماتی هستند که برای بهبود سطح شادی خود طراحی کرده‌اند.اما توان تشخیص تخصصی این اقدامات را ندارند. روانشناسان نسل جدید در این حوزه مطالعاتی را انجام داده و توانسته اند روشهای موثری ابداع کرده و به تقویت حس خوب روانی مردم در این دوران پرتنش کمک بسیاری نمایند.

محمود هندی پور در طول دوران فعالیت تقریبا کوتاه مدتش توانسته بود جمع بسیاری از مردم را گرد هم آورده و به آنها در پشت سر گذاشتن مشکلاتشان کمک فراوانی نماید.او آثار نوشتاری صوتی و تصویری متعددی از خود بر جای گذاشته است که این محصولات همچنان بهره گیری مردم از دانش اش را امکان پذیر ساخته است. بدین ترتیب همچنان میتوان امیدوار بود که او به زندگیش در میان جمع دوستدارانش ادامه داده است.

نویسنده:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *