“آژنگ نیوز”:در سال ۲۰۱۹، چهارمین برنامه پنج ساله توسعه متوازن ملی کره جنوبی که شامل سه ارزش کلیدی سیاست توسعه متوازن ملی: تمرکززدایی، فراگیری و نوآوری آغاز کرد.

در همین راستا کره در حال بررسی معرفی سیستمی به نام “موافقتنامه های سرمایه گذاری توسعه منطقه ای” است. زمانی که دولت‌های محلی طرح‌های پروژه‌ای چند ساله و چند وزارتخانه‌ای را برای مناطق خود ارائه می‌کنند، آن‌ها ممکن است با دولت مرکزی موافقتنامه ای امضا کند تا بودجه لازم را به صورت پایدار دریافت کند

دوره پروژه این سیستم از سال ۲۰۱۹ در حال اجرای آزمایشی است. علاوه بر این، تمرکززدایی مالی نیز که برنامه ریزی شده بود، تا حدودی انجام شد.

کره۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

طبق این برنامه در حوزه آموزشی و فرهنگی، کره در حال ابداع حداقل استانداردهای ملی برای دسترسی عموم مردم به زیرساخت های روزمره مانند مهدکودک ها است.

همچنین بر تعداد کتابخانه ها افزوده شدهاست.این اقدام برای به حداقل رساندن زمان سفر برای این دسترسی به اینگونه  امکانات است.اما در عین حال شیوه متعددی برای توسعه سیستم های حمل و نقل در حال برنامه ریزی و اجرا است.

برنامه بهبود امکانات تکنولوژیک هم مورد توجه قرار گرفته است.در این ارتباط، مراکز نوآورانه منطقه ای در بیش از 250 مرکز شهرهای قدیمی در سراسر کشوربه منظور  تلاش برای احیا و مدرن کردن شهرها؛تاسیس می شود.در میان برنامه های توسعه تکنولوژیک استفاده ازهوش مصنوعی مراقبت های بهداشتی مدرن  وبهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر قراردارند.

کره۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بنابر این کره در کنار توسعه متوازن منطقه ای، توسعه شهرهای هوشمند را نیز سرعت می بخشد.در این ارتباط به طور خاص، کره دو شهر آزمایشی (بوسان و سجونگ) را برای تبدیل آنها به نمونه‌های شهر هوشمند انتخاب کرد.

نکته نهایی که در خصوص این برنامه باید اشاره کرد آن است که  برای توسعه پایدار مناطق، در سال 2018 کره اجرای آن را برای همه مؤسسات عمومی اجباری کرد.

ترجمه:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *