آژنگ نیوز: دوربرگردان در سویندون، یک شهر کوچک انگلیسی، در نگاه اول می‌تواند حتی برای رانندگان باتجربه دشوار به نظر برسد.

در واقع،این گذرگاه شهری از پنج مینی دوربرگردان تشکیل شده که در جهت عقربه های ساعت در اطراف یک دوربرگردان مرکزی بزرگتر با جهت خلاف جهت عقربه های ساعت قرار گرفته اند. این شکل خاص به راننده این امکان را می دهد که با انتخاب صاف ترین راه، از دورهای مختلف عبور کند.

اما برای بسیاری از رانندگان غریبه؛این میتواندگیج‌کننده‌ترین تقاطعی باشدکه تا کنون ایجاد شده است: اولین «دور گردش جادویی» جهان که همچنین به عنوان «تقاطع حلقه‌ای» نیزشناخته می‌شود.

سوئیندون - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تسهیل در تردد

در چنین دوربرگردان های،هردایره محیطی ورودوخروج خودرو از یک جاده تغذیه کننده مرتبط را تسهیل می کند.رانندگان با تجربه می توانند از تقاطع به روش های مستقیم و کارآمد تر عبور کنند ودر زمان صرفه جویی کنند.رانندگانی که مهارت کمتری دارند ممکن است انتخاب کنند که با جریان حرکت کنند ودر اطراف لبه ها حرکت کنند تا زمانی که به خروجی مورد نظر خود برسند.برای رانندگانی که از یک سو به سوی دیگر می روند،یک دوربرگردان جادویی می تواند پیمایش هایی را تا دو برابر سریع تر از دوربرگردان های معمولی امکان پذیر کند.

به طور کلی،ترافیک درشهرسویندون به لطف این استراتژی طراحی،حتی با رشد ترافیک در طول زمان؛بسیار کاهش یافته است، اگرچه تجربیات ذهنی رانندگان ناآشنا ممکن است متفاوت باشد.

پیشینه

این تقاطع معروف در سال ۱۹۷۲ توسط مهندس فرانک بلک مور از آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل و جاده بریتانیا طراحی شد. این تقاطع با نام اصلی جزایر کانتی، به سرعت به میدان جادویی ملقب شد که در نهایت به نام رسمی آن تبدیل شد.

بلک مور طراحی خود را با آزمایش دوربرگردان های منفرد به عنوان جایگزینی برای تقاطع های مستطیل توسعه داد، سپس شروع به اضافه کردن انواع دو، سه و چهارگانه کرد:

در ابتدا، پلیس راهنمایی و رانندگی در هر میدان کوچکتر مستقر شد تا مطمئن شود رانندگان می توانند آنچه را که از آنها انتظار می رود درک کنند. موفقیت آزمایشی منجر به این شد که تابلوها جایگزین این افسران شوند.

سویندون با گوگل ارت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
میدان سوئیندون با کوکل ارت

نظرات متفاوت

البته میدان جادویی هنوز هم منتقدان خود را دارد. این مکان توسط یک شرکت بیمه بریتانیایی به عنوان بدترین دوربرگردان انتخاب شد.همچنین اینجا یکی از بدترین تقاطع های جهان توسط یک مجله اتومبیلرانی معرفی شده و در نظرسنجی خبری بی بی سی به هم عنوان یکی از ده تقاطع ترسناک رتبه بندی شد.

علیرغم وجود این نظرات منفی در مطبوعات،دوربرگردان سویندون از نظر ایمنی وعملکرد کلی،سابقه بسیار عالی دارد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *