“آژنگ نیوز”:جیمز وب، همنام جنجالی تلسکوپ ناسا که بود؟برای پاسخ به این سوال باید اشاره کرد:مدیر فضایی جیمز ای. وب از زمان  حضور در کمیته فضایی سنا ودر جهت انجام تحقیقات در مورد آتش سوزی فضاپیمایی که منجر به کشته شدن سه فضانورد در کیپ کندی شد؛ به شهرت رسید.

وب۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جیمز وب در سال۱۹۰۶ به دنیا آمد، در تفنگداران دریایی خدمت کرد، حقوق و تحصیلات خود را در کالج خواند و در نهایت در اواخر دهه ۴۰و ۵۰ در وزارت امور خارجه یک سری پست های ارشد را بر عهده داشت. در طول این مدت، او صریحاً در مورد اولویت دادن به تلاش‌های علمی و پیشرفت‌های فناوری در طول جنگ سرد صحبت می‌کرد و تا سال ۱۹۶۱، توسط پرزیدنت کندی به عنوان دومین مدیر ارشد N.A.S.A منصوب شد. در تاریخ آژانس پس از ترک N.A.S.A. در سال ۱۹۶۸، وب در چندین هیئت مشاوره، به ویژه برای مراکز آموزشی مانند موزه ها و دانشگاه ها، خدمت کرد و در آخ نیز با موسسه اسمیتسونیان کار کرد. او در ۲۷ مارس ۱۹۹۲ بر اثر بیماری قلبی درگذشت و در گورستان ملی آرلینگتون به خاک سپرده شد.

وب۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وب در دوران حضورش در N.A.S.A کارهای زیادی انجام داد. او با موفقیت در کنگره برای افزایش بودجه برنامه فضایی لابی کرد و از طریق برنامه های تاریخی مرکوری، جمینی و آپولو بر آژانس نظارت داشت. به همین دلیل N.A.S.A. نام او را به عنوان یک کارشناس فضایی  برای تلسکوپ فضایی جدید انتخاب کردند.

از زمانی که تلسکوپ فضایی جیمز وب در کریسمس ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد، تصاویری باورنکردنی از اعماق فضا ارسال کرده است. جامعه علمی و بیشتر عموم مردم از دستاوردهای تلسکوپ تجلیل کرده اند. اما برخی آمریکایی ها مدعی اند نام او را باید از روی تلسکوپ بردارند.

وب۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

 جیمز وب در در دهه های ۵۰و ۶۰درجلسات متعددی شرکت کرد تا در مورد شناسایی و پاکسازی برخی کارمندان دولت  که متهم به انحراف اخلاقی بوده اندِ؛تصمیم بگیرد. به همین جهت برخی از فعالان برای تغییر نام تلسکوپ درخواست داده اند، اما در سال ۲۰۲۱، N.A.S.A. اعلام کردند که قصد دارند بر تصمیم خود بایستند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *