“آژنگ نیوز”: علامت گذاری محل تدفین!از آیینهای مرسوم در دوره نوسنگی اولیه بوده است.در برخی از تمدنها از بلور شفاف برای این کار استفاده میکردند.

باستان شناسان دانشگاه منچستر با همکاری دانشگاه کاردیف و شورای شهرستان هرفوردشایر، بلورهای سنگی را در حفاری در تپه «دورستون» (Dorstone) در هرفوردشایر انگلستان کشف کردند.

این سایت یک مجموعه منحصر به فرد متشکل از تالارهای چوبی، تپه‌های تدفین و محوطه‌هایی است که مربوط به دوره نوسنگی اولیه در ۶۰۰۰ سال پیش است. سنگ‌های کریستالی یافت شده در تپه دورستون نوع کمیابی از کوارتز شفاف هستند.

〰️مکان‌های بسیار کمی در جزایر بریتانیا وجود دارند که این کریستال‌ها در چنین سطح خلوصی از آن یافت شوند، نزدیک‌ترین مکان‌ها اسنودونیا در شمال ولز و سنت دیوید هد در جنوب غربی ولز است. این بدان معنی است که مردم ماقبل تاریخ که در اطراف تپه دورستون زندگی می‌کردند، مسافت طولانی‌ای را برای حمل اینها طی می‌کرده‌اند.

بلور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شواهدی از این بلورهای سنگی در تعداد بسیار کمی از مکان‌های پیش از تاریخی در سراسر بریتانیا یافت می‌شوند، اما تحقیقات کمی برای تعیین هدف یا اهمیت آنها انجام شده. این تیم حدس می‌زند که از این مواد برای نشان دادن هویت‌های محلی و ارتباط آن‌ها با مکان‌های اطراف جزایر بریتانیا و علامت‌گذاری محل دفن استفاده شده است.

دکتر «نیک اُورتون»، سرپرست پژوهش، گفت:« پیدا کردن کریستال بسیار هیجان‌انگیز بود، زیرا این کریستال بسیار نادر است – در زمانی قبل از کاربرد شیشه، این قطعات از مواد جامد کاملاً شفاف باید واقعاً متمایز بوده باشند.» کریستال‌ها در مقایسه با سایر سنگ‌هایی که استفاده می‌کردند بسیار غیرعادی به نظر می‌رسیدند، و بسیار متمایز هستند زیرا هنگام برخورد یا مالش به یکدیگر نور ساطع می‌کنند و تکه‌های کوچک رنگین کمان تولید می‌کنند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *