“آژنگ نیوز”:فوتبال انگلیسی یا فوتبال و بازی خواهرش راگبی چگونه شکل گرفت؟ و چرا این اتفاق در انگلیس افتاد؟

    خاستگاه فوتبال به صدها سال پیش باز می گردد و چندین شهر و روستا در انگلستان وجود دارد که در آن ها اشکال باستانی فوتبال هنوز در آن ها بازی می شود. بازی اصلی قوانین کمی داشت و از مکانی به مکان دیگر متفاوت بود. اساساً تیم ها فقط باید تلاش می کردند تا یک توپ (یا یک شی دیگر) از خط حریف عبور کنند. گاهی خطوط بیش از یک مایل از هم فاصله داشتند و میدان، خیابان روستا بود… یا حتی یک مزرعه بدون محدودیت! مردم می توانستند به توپ (و حریفانشان) لگد بزنند، با آن بدوند، پرتاب کنند – هر چیزی مجاز بود.

early football - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فوتبال در یک مدرسه دولتی انگلیسی در سال ۱۸۸۹میلادی در قرن نوزدهم، مدارس دولتی به سرعت توسعه یافتند. و از آنجایی که بسیاری از آنها مدارس شبانه روزی بودند، مجبور بودند پسران را تمام روز را مشغول نگه دارند. ورزش روشی رایج برای انجام این کار بود. در ابتدا هر مدرسه بازی های خاص خود را داشت، با قوانین خاص خود. اما به آرامی قوانین ثابت ایجاد شد. در بسیاری از مدارس، حمل توپ مجاز نبود. این بازی “فوتبال” نام داشت. با این حال، برخی مدارس نسخه‌ای از بازی را ترجیح می‌دادند که در آن بازیکنان مجاز به حمل توپ بودند. یکی از این مدارس در شهر کوچک راگبی بود.

    در سال ۱۸۶۳، گروهی از علاقه مندان که در مدارس مختلف بازی با توپ انجام داده بودند، در لندن گرد هم آمدند تا قوانین بازی را تنظیم کنند. آنها اتحادیه فوتبال را تشکیل دادند. هجده سال بعد، با محبوبیت بیشتر بازی، آنها اولین مسابقه F.A.Cup را برگزار کردند.

rugby 1881 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

    به دنبال نمونه مدارس و کالج ها، صاحبان کارخانه ها (که بسیاری از آنها در مدارس دولتی تحصیل کرده بودند) شروع به تشویق کارمندان به تشکیل تیم کردند و فوتبال به زودی در شمال صنعتی شمال انگلستان بسیار محبوب شد. در سال ۱۸۸۸، این بازی به اندازه کافی برای حمایت از باشگاه‌های حرفه‌ای محبوب شد و ۱۲ باشگاه اصلی لیگ فوتبال را تشکیل دادند.

    از آن زمان، محبوبیت فوتبال و راگبی همچنان در سراسر جهان گسترش یافته است. و اگرچه راگبی در همه کشورها پذیرفته نشده است،اما احتمالاً هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که اکنون فوتبال در آن ناشناخته باشد.

ترجمه:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *