“آژنگ نیوز”: نشست نقد و بررسی کتاب«پری‌کُشی» نوشته علیرضا حسن‌زاده.به مناسبت انتشار چاپ سوم کتاب «پری‌کُشی» نوشته علیرضا حسن‌زاده که از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است، بیست و دومین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافته است

. این نشست با حضور: ندا اخوان، حسین میرزایی، سارا صدیق، علیرضا حسن‌زاده، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی در ساعت شش بعد از ظهر شنبه دوازدهم شهریورماه ۱۴۰۱ در کافه مانا واقع در بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

پری کشی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دکتر علیرضا حسن‌زاده فارغ‌التحصیل رشته انسان‌شناسی از دانشگاه گوته فرانکفورت (سال ۲۰۱۳ با کسب بورسیه از این دانشگاه) و عضو حلقه عالی مطالعات نظم هنجاری دانشگاه گوته فرانکفورت (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳) است؛ همچنین عضو هیئت علمی پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری (از مرداد سال ۱۳۸۰) و رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری (از شهریور سال ۱۳۹۳). برخی کتاب‌های چاپ شده از ایشان: «افسانه زندگان» (۱۳۸۱)، «زن و فرهنگ: بزرگداشت یکصدمین سال تولد مارگارت مید» (۱۳۸۲)، ترجمه «مردم‌شناسی ورزش» اثر کندال بلانچارد (۱۳۸۷)، «خوراک و فرهنگ» (۱۳۸۷)،  «مردم‌شناسی ایرانی» (۱۳۸۷)،  کتاب انگلیسی «وضع آیینی و وضع هنجاری» (۲۰۱۳)، «کودکان و جهان افسانه» (۱۳۹۵)، «تهران، آدم‌ها و کلاغ‌ها» (۱۳۹۶)، «نادر شاه و دختر کولی» (۱۳۹۸) و کتابهای دیگر و دهها مقاله و سخنرانی دیگر.

رمان «پری‌کُشی» تاریخ عشق به روایت پریان شمال است و خواننده را در برابر حکایت‌ها و داستان‌هایی از سرزمین‌های پریان شمال قرار می‌دهد. در این دوره طولانی از تاریخ، «عشق» حلقه و پل اتصال آدمیان و پریان است و افسانه‌های عشق، حکایت دلدادگی آدمی به پری و پری به آدمی است. در این رمان برای نخستین بار با پریان دریا، مرداب، جنگل، و کوه وسرزمین‌های آنان در شمال ایران آشنا می‌شویم. در این رمان از پریان و عشاقی حکایت می‌شود که اشباح و خوانین قصد نابودی آنان را دارند.

این نشست در ساعت شش بعدازظهر شنبه دوازدهم شهریورماه ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:

Instagram.com/bukharamag

Instagram.com/cafemaana

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *