“آژنگ نیوز”:دیدار و گفت‌وگو با دکتر مهدخت معین به میزبانی مجله بخارا برگزار می شود.

دویست و چهل و دومین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های بخارا به دیدار و گفت‌وگو با دکتر مهدخت معین اختصاص یافته است. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۱ در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج (به نشانی: خیابان ایرانشهر، کوچه سمندریان (مهاجر)، پلاک ۲۲) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

مهدخت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مهدخت معین در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد. دوره‌های لیسانس، فوق‌ لیسانس و دکتری زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تهران گذراند. در دوران تحصیل از محضر استادان بزرگی چون جناب دکتر مهدی محقّق و شادروانان بدیع‌الزّمانی، مهرداد بهار، پرویز ناتل خانلری، خطیب رهبر، زریاب خوئی، زرّین‌کوب، منوچهر ستوده، سیّد جعفر شهیدی، ذبیح‌اللّه صفا، فرشیدورد، فره‌وشی، ماهیار نوّابی، محمدجعفر محجوب، مدرس موسوی بهبهانی، حسن مینوچهر و صلاح الصّاوی (استاد مصری) بهره‌ها برد.
وی در دانشگاه علّامه طباطبایی به تدریس متون نظم و نثر اشتغال داشت. او همچنین به نشر آثار چاپ شده و چاپ نشده استاد محمد معین اهتمام داشت نظیر «مزدیسنا و ادب پارسی» در دو جلد، «مجموعه مقالات دکتر محمد معین» در دو جلد، «حافظ شیرین‌سخن» در دو جلد و «گنجینه عرفان». برخی از مقالات چاپ شده: «دکتر معین و ادبیات معاصر»، ماهنامه ویسمن؛ «فرهنگ فارسی معین»، راهنمای کتاب؛ «اندر همه ده جوی نه مارا»، کیهان فرهنگی؛ «جلوه عشق در عقل»، خاوران و مقالات حافظ‌شناسی در بخارا.

این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۱ در مدرسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از صفحه مجله بخارا در اینستاگرام پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *