“آژنگ نیوز”:غار یودا یکی از دیدنی های طبیعی ایسلند است. این پدیده طبیعی در ساحل جنوبی ایسلند واقع شده است. این غارو به عبارتی دیگر کوهُ نوعی سازند زمین شناسی خاص است که به نام  اینسلبرگ یا مونادنوک شهرت داردکه یعنی کوهی است که ناگهان در وسط دشتی شنی برمی خیزد. اما چرا؟

یودا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در زمان ایجاد آن، اطراف غار و کوه احتمالاً توسط آب دریا پوشیده شده بود. در آن زمان اینسلبرگ جزیره ای در وسط دریا بود. آرام آرام، با عقب نشینی اقیانوس، با آبدره هایی در دو طرف به سرزمین اصلی متصل شد. بعداً، شن و ماسه‌هایی که از فوران‌های آتشفشانی می‌آیند، آن آبدره‌های بزرگ را پر کردند و منظره‌ای را که امروز می‌توانیم پیدا کنیم، بوجود آوردند.

غار یودا در کجا قرار دارد؟

غار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

غار یودا در ، در ساحل جنوبی ایسلند واقع شده است. فقط حدود ۱۵ کیلومتر با ریکیاویک،پایتخت ایسلند فاصله دارد. برای پیدا کردن آن باید از ریکیاویک به سمت شرق رانندگی کرد و پس از ۱۲ کیلومتر رانندگی، برای رسیدن به منطقه باید به چپ پیچید. یک جاده شنی برای نزدیک شدن به غار وجود دارد. از فضای پارکینگ برای دنبال کردن مسیر تا بالای کوه، جایی که قبر یک شخصت تاریخی به نام هیورلیفور است، عبور خواهید کرد.

هیورلیفور که بود؟

غار۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کوه نزدیک به غارنیز به افتخار هیورلیفور ،برادر ناتنی اینگولفور و یکی از اولین مهاجران ایسلند نامگذاری شده است. آنها در مسیرراه خود به ایسلند آمدند، آنها می خواستند زمستان را در این منطقه بگذرانند. هیورلیفور همراه با مردانش توسط بردگان ایرلندی اش که آنها را تا جزیره یخ و آتش همراهی می کردند به قتل رسید. آنها با زنانِ هیورلیفور به جزایر وستمن گریختند، جایی که بعداً اینگولفور آنها را پیدا کرد و انتقام برادرش را گرفت. در بالای کوه، می توان قبری را یافت که در آن هیورلیفور مدفون شده است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *