“آژنگ نیوز”:در سرزمینی به تنوع طبیعت سوئد، فصل ها بسته به محل زندگی افراد می تواند کاملاً متفاوت باشد. از این نظر کشور را می توان به سه منطقه اصلی تقسیم کرد: Götaland در جنوب، Svealand در وسط و Norrland در شمال.

369d6067 6521 4212 9ca9 682c5c7e05d9 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در گوتالند، جایی که شهرهای گوتنبرگ و مالمو واقع شده اند، زمستان‌ها کوتاه‌تر و ملایم‌تر است، در حالی که دمای تابستان در طول روز معمولاً بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. هوا در این منطقه نسبتا مرطوب است و باعث می شود روزهای گرم گرمتر و روزهای سرد سردتر شوند. با این حال، حتی در ماه های زمستان، برف در نزدیکی سواحل جنوبی به ندرت می بارد.

Svealand که از استکهلم در شرق تا مرز جنوب نروژ در غرب امتداد دارد، دارای آب و هوای است که معمولاً چند درجه سردتر از آب و هوای گوتالند است. میانگین دما در ژانویه دقیقاً زیر صفر است و بارش برف بیشتر رایج است – به ویژه در شمال غربی، جایی که تعدادی از استراحتگاه های اسکی محبوب واقع شده اند.

7b32c85b 6665 46c3 8775 a675649f2a0b - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

. زمستان های اینجا طولانی، سرد و خشک است و دمای زیر صفر چند ماه طول می کشد. همچنین برف در اینجا بسیار بیشتر است. تابستان‌ها ممکن است کوتاه باشند، اما دما اغلب ۱۵درجه راحت است و گاهی اوقات اوج آن تا ۳۰ درجه می‌رسد.

حومه شهرهای  سوئد مملو از هزاران دریاچه، نهرهای آب شیرین، کوه‌ها و تپه‌های متعدد است. با حرکت به  سمت شمال Norrland ، روستاها کم و کوچک هستند و مناطق طبیعت بیشتر است. البته در مسیر های مختلف،تعداد بی‌پایانی دریاچه، نهرها و درختان کاج و توس جنگلی وجود دارد. در میان جنگلها کلبه های کوچکی برای اقامت گردشگران تدارک دیده شده است.

6db7f3a0 ad8d 4d85 9ea6 90d57be11e7a - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در جنوب مالمو، نور روز تابستان بیشتر از ساعات بیداری یک فرد معمولی است. و در شمال دور، خورشید هرگز برای هفته ها غروب نمی کند.

در جزیره بالتیک گوتلند، ستون های آهکی به طور چشمگیری از دریا بالا می روند. و در جنوبی‌ترین سوئد، همه چیز از مزارع سیب‌زمینی سبز تا برخی از غنی‌ترین باغ‌های سیب در اروپا را خواهید یافت.

c3a376bd 71d2 41ea 888f 5fb41e2180b6 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بنابراین، حتی کسانی که در شهرهای بزرگی مانند استکهلم یا گوتنبرگ زندگی می کنند به مناطق بکر طبیعی وصدها جزیره دست نخورده دسترسی مستقیم دارند که فقط با یک قایق سواری کوتاه از مرکز شهرمیتوانند به مراکز طبیعی بروند.

گزارش و عکسها ارسالی از سوئد،علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *