“آژنگ نیوز”:نشست نقدو بررسی کتاب «شهر حامی حقوق زنان» در گفتگو با مترجمان کتاب برگزار می شود.

به مناسبت انتشار کتاب‌ «شهر حامی حقوق زنان» اثر لِزلی کِرن که با ترجمه ابوالفضل مشکینی و پریسا بیکی به تازگی از سوی انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده است، بیست و هفتمین نشست عصر چهارشنبه‌های بخارا با حضور مترجمان کتاب و محمدصالح شکوهی بیدهندی و رضا بصیری مژدهی در ساعت شش و نیم بعدازظهر چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در محل کتابفروشی فرهنگان فرشته برگزار و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

شهر حامی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لِزلی کِرن، دانشیار جغرافیا و محیط زیست و مدیر مطالعات زنان در دانشگاه مونت آلیسون است وی در حوزه‌های جغرافیای شهری و اجتماعی، مطالعات زنان و شهر، جنسیت و عدالت زیست‌محیطی به پژوهش و تدریس می‌پردازد. از افتخارات او دریافت جایزه «دستاورد مطالعات مسکن ملی کانادا» است. کتاب «شهر حامی حقوق زنان» از پژوهش‌های جدید او در حوزه مطالعات شهری و جنسیت است که تنش‌های میان «شهر به عنوان مانع» و «شهر به عنوان امکان» را به تصویر کشیده است. تجربیاتی که کِرن به آنها اشاره کرده، تقریباً در سراسر دنیا وجود دارد. او رویکرد علمی را با نشانه‌هایی از فرهنگ عامه ترکیب کرده که نتیجه آن ارائه راه‌کارهایی عملی برای زیست‌پذیری بهتر شهر برای همه گروه‌ها به ویژه زنان است. این کتاب علاوه بر مخاطبان عمومی و علاقه‌مند به حوزه شهری، اثری نافع برای مدیران شهری در سراسر جهان است. نویسنده با ارائه نمونه‌ها و راهکارهایی از ضرورت بازبینی قلمروی فضاهای عمومی سخن می‌گوید و بر نگرش خواننده نسبت به ویژگی‌های مکان شهری نظیر عادلانه بودن برای همگان، قابل دسترس و شاد بودن، امنیت و پویایی آن تأثیر می‌گذارد.

مترجمان کتاب: دکتر ابوالفضل مشکینی رئیس انجمن جغرافیا و مطالعات شهری ایران  و دکتر پریسا بیکی دانش‌آموخته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری است. دکتر محمدصالح شکوهی بیدهندی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و دکتر رضا بصیری مژدهی به همراه علی دهباشی دراین برنامه سخن خواهند گفت.

این نشست در خانه فرهنگان فرشته به نشانی: فرشته، خیابان فیضی (شرق به غرب)، بعد از چناران، پلاک ۵۰ برگزار شده و به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر پخش می‌شود:

Instagram.com/bukharamag

Instagram.com/farhangan.fereshte

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *