“آژنگ نیوز”:کتاب”نقشه جدید جهان”منتشر شد.نویسنده دانیل یرگین.ترجمه امیر میر حاج.

نقشه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جهان تحت‌تأثیر چالش انرژی، تغییرات آب‌وهوایی و قدرت متخاصم کشورها در زمان بحران جهانی به لرزه درآمده است. از دل این هیاهو، نقشه جدیدی از انرژی و ژئوپلتیک در حال ظهور است. انقلاب شیل در نفت و گاز، اقتصاد آمریکا را متحول کرده، به دوران کمبود پایان داده، اما عصر جدید پرتلاطمی را به وجود آورده است. تقریبا یک‌شبه، ایالات متحد به نیروگاه شماره یک انرژی جهان تبدیل شده است. با این حال، نگرانی‌ها در مورد نقش انرژی در تغییرات اقلیمی، اقتصاد جهانی و سبک زندگی را به چالش خواهد کشید.
از سویی، سیاست جهانی در حال تغییر است، زیرا جنگ سرد جدیدی بین آمریکا و چین در حال گسترش است و رقابت با روسیه که به سمت شرق و پکن متمایل شـده، خطرناک‌تر می‌شود. ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ هم در زمینه انرژی و هم برای به چالش کشیدن رهبری آمریکا همگرایی دارند، زیرا چین قدرت و نفـوذ خود را در همه جهات به نمایش می‌گذارد … نقشـه خاورمیانه نیز که پس از جنگ جهانی اول ترسیم شد، توسط جهادی‌ها، ایران انقلابی، درگیری‌های قومی و مذهبی و شکل‌گیری گروه‌های مختلف به چالش کشیده شده است. اما منطقه از دو سقوط اخیر قیمت نفت و مسئله آینده نفت در ادامه قرن آتی شوکه شده و چشم‌انداز روشنی از آینده ندارد.
دانیل یرگین، نویسنده چیره‌دست و متخصص انرژی جهانی، خواننده را به سفری جذاب و به موقع در سراسر نقشه جدید جهان می‌برد و پرسش‌ها و چالش‌های بزرگ درباره انرژی و ژئوپلتیک را در عصر آشفتگی‌های فزاینده سیاسی مشخص می‌کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *