“آژنگ نیوز”: تصویرملکه زیبایی آمریکا یک قرن قبل و در سال ۱۹۲۴ میلادی ،در این صفحه مشاهده می شود.انتخاب ملکه های نمادین برای روز اول ماه مه و جشن های دیگر یک رسم باستانی مطرح شده در اروپا است که در آن زنان جوان و زیبا نماد فضایل ملت خود و سایر ایده های انتزاعی هستند. اما پی تی بارنوم اولین مسابقه مدرن آمریکایی را در سال ۱۸۵۴ برگزار کرد، البته مسابقه زیبایی او با اعتراض عمومی تعطیل شد.

او مسابقه دیگری را با جایگزین کردن داگرئوتیپ(عکس زنان) ادامه داد، کاری که به سرعت توسط روزنامه ها پذیرفته شد. روزنامه ها برای چندین دهه مسابقه زیبایی عکس برگزار کردند.

در  حال حاضرمنشاء مسابقه زیبایی مدرن را می توان در «مسابقه زیبایی بین شهری آتلانتیک سیتی» در سال ۱۹۲۱ جستجو کرد، که برای ترغیب گردشگران تابستانی برای اقامت در شهر پس از روز کارگر برگزار میشد. هرب تست، روزنامه‌نگار محلی، با پیشنهاد دادن عنوان دختری که برنده «خانم آمریکا» شد، تاریخ را خلق کرد. از بین هشت رقیب برای این عنوان، مارگارت گورمن، که نماینده پایتخت کشور به عنوان دوشیزه واشنگتن دی سی بود، به عنوان ملکه زیبایی معرفی شد و اولین عنوان دوشیزه آمریکا را به دست آورد.

ملکه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
ملکه زیبایی آمریکا۱۹۲۴ میلادی

چندین سال پس از آن، این مسابقه با جنجال هایی همراه بود. ابتدا، این مسابقه تحت مدیریت جدید به عنوان جوبلی شومن ورایتی درآمد. سپس ماریان برگرون ۱۵ ساله تاج را به دست آورد. البته بعداً وقتی سن او مشخص شد، او رد صلاحیت شد، اما تاج جایزه اش از هتل او قبلاً به سرقت رفته بود!

در سال ۱۹۳۵ این مسابقه توسط تهیه کننده مستقلی به نام  لنورا اسلاتر احیا شد. در این زمان، ملت آمریکا  در چنگال تب هالیوود بودند. به برندگان مسابقه اغلب تست های بازیگری هالیوود پیشنهاد می شد و تهیه کنندگان فیلم از هالیوود شروع به جست و جوی این رقابت ها برای یافتن ستاره های بالقوه برای صفحه نقره ای کردند. برخی از خانم‌ها واقعاً از این طریق به پرده سینما رسیدند، از جمله دوروتی لامور (۱۹۳۵) که با باب هوپ و بینگ کرازبی همبازی شد. تنها در سال ۱۹۳۸ بود که مسابقه استعدادیابی برای مسابقه اجباری شد.

ملکه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اسلتر همچنین تصمیم گرفت به برنده بورسیه تحصیلی کالج، مبلغ هنگفت ۵۰۰۰ دلار، ارائه دهد. در سال ۱۹۴۵، خانم نیویورک، بس مایرسون، اولین بورسیه تحصیلی را از آن خود کرد.

گروه تاریخ

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *