“آژنگ نیوز”: اوسنا بروک یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای کشور آلمان است.زندگی سیاسی و فرهنگی اوسنابروک بر این اصل بنیاد نهاده شده: “وظیفه صلح – متعهد به صلح”. پس از ۵ سال مذاکره، “صلح وستفالیا” به جنگ سی ساله پایان داد ،این توافق در سال ۱۶۴۸ بر روی پله های تالار شهر اعلام شد. از بیش از ۶۵ سال پیش دانش آموزان کلاس چهارم محلی هر سال این رویداد را با رژه اسب های تزیین شده، گرامی می دارند.

امروزه مردم هنوز در جایی دور هم جمع می شوند که در قدیم بازرگانان ملاقات می کردند: “مارکت” (محل بازار) قلب شهر باقی مانده است و میزبان عروسی ها، جشنواره ها، غرفه های محصولات غذایی و بازار کریسمس است. جلوه زیبای آن توسط تالار شهر صلح وستفالیا، “Stadtwaage” (مقیاس شهر)، کلیسای مریم مقدس و شیروانی های بلند خانه های تجاری قدیمی شکل گرفته است. تنها چند قدم جلوتر، تحت تأثیر کلیسای جامع رومی (کلیسای جامع سنت پیتر) قرار خواهید گرفت.

39d87fd0 c478 4918 9211 9ffe271993da - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ترکیبی شگفت انگیز از تاریخ و دوران مدرن

از سال ۱۴۱۲ تا ۱۶۶۹، اوسنابروک عضو «هانس» (اتحادیه هانسیاتیک)، مهم ترین اتحاد تجاری زمان خود بود که موقعیت و ثروت زیادی را برای شهرهای عضوش به ارمغان آورد. این روزها مسیرهای تجاری قدیمی به خیابان های دلپذیر با مغازه های جذاب تبدیل شده اند. ترکیبی از محله‌های تاریخی و معماری مدرن ویژگی بارز اوسنابروک است که وضعیت آن به عنوان شهر دانشگاهی (تقریباً ۲۷۰۰۰ دانشجو) تاریخ طولانی قدرت اسقفی آن را تکمیل می‌کند.

اوسنا بروک به دلیل جمع و جور بودن محبوب است. چه برای گشت و گذار، خرید، قدم زدن یا مطالعه – چیدمان خوب و مسافت های کوتاه یک امتیاز برای همه مهمانان است.

شهری احاطه شده در طبیعت

علاوه بر این، ۱۶۵ هزار نفر ساکنانِ اوسنا بروک بسیار خوش شانس هستند که در وسط یک حفاظتگاه طبیعی اقامت دارند. اینجا محیطی با ۱۲۲۰ کیلومتر مربع وسعت، یک ژئوپارک جهانی ثبت شده توسط یونسکو است.این مکان برای تورهای دوچرخه‌سواری یا برای علاقه مندان پیاده‌روی یا  مکانی برای بهبود معلولیت افراد در یکی از زمین‌های گلف متعدد در اطراف اسنابروک باز است. آثار سبز این حفاظتگاه طبیعی که در بین منطقه جنگلی توتوبرگ “Wiehengebirge” قرار گرفته است، درست به داخل شهر اسنابروک کشیده شده است.

4d3d66b8 d114 4a5b bc92 db18dfaeecbc - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

۱۲۰۰ سال تاریخ پر حادثه

در حدود سال ۷۸۰، شارلمانی، پادشاه فرانک ها، کلیسایی سنگی را در سواحل رودخانه هاسه برپا کرد که هسته اوسنابروک امروزی است. نام این شهر احتمالاً ترکیبی از کلمات آلمانی پایین Ossen (گاو) و Brügge (پل) است. اسنابروک به عنوان مرکز مسیرهای تجاری قدیمی و به عنوان مقر اسقف، در قرون وسطی به یک مرکز پر رونق برای تجارت تبدیل شد. در سال ۱۱۵۷، امپراتور فردریک بارباروسا به این شهر امتیازات استحکاماتی اعطا کرد. بیشتر برج هایی که بخشی از استحکامات قرون وسطایی بودند،هنوز در شهر قابل مشاهده هستند.

اوسنابروک و صلح وستفالیا

از سال ۱۴۱۲ تا ۱۶۶۹، اوسنابروک عضو هانس (اتحادیه هانسیاتیک) و همچنین عضو فدراسیون شهرها وستفالیا بود. خانه‌های شهری باشکوه و دیگر ساختمان‌های معتبر شاهد قدرت و ثروت بازرگانان قرون وسطی است. اوسنابروک در جریان مذاکرات صلح وستفالیا که در اینجا و همچنین در مونستر بین ۱۶۴۳-۱۶۴۸ انجام شد، اهمیت یافت. صلح وستفالیا، که در اکتبر ۱۶۴۸ اعلام شد، سرانجام به جنگ سی ساله پایان داد و چهره اروپا را تغییر داد. در حالی که کاتولیک ها از مونستر به عنوان مکان اقامتشان استفاده می کردند، پروتستان ها در اوسنابروک اقامت داشتند. در نتیجه؛در این زمان، اسنابروک به طور متناوب توسط اسقف های کاتولیک و پروتستان تا سال ۱۸۰۳ اداره می شد.

6b1e0449 0e49 4939 ac28 30f9da6ebf29 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ادبیات در اسنابروک

اوسنابروک به واسطه آثار یکی از ساکنان خود، اریش ماریا رمارک (۱۸۹۸-۱۹۷۰) در میان دوستداران ادبیات به طور گسترده ای شناخته شد. مرکز صلح اریش ماریا رمارک نمایشگاهی را به زندگی و آثار ادبی او اختصاص داده است. یکی دیگر از ساکنان قدیمی این شهر فلیکس نوسبام است. این هنرمند در سال ۱۹۰۴ در اسنابروک به دنیا آمد و در سال ۱۹۴۴ در آشویتس درگذشت. معمار مشهور دانیل لیبسکیند موزه فلیکس نوسبام را به عنوان مکانی ویژه برای کارهای هنری نوسبام طراحی کرد. معماری ساختمان به عنوان “اتاق هایی در برابر فراموشی” در نظر گرفته شده است و بازدیدکنندگان را با طراحی داخلی غیرمعمول خود مجذوب خود می کند.

گزارش و تصاویر ارسالی از آلمان.علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *