آژنگ نیوز: کلیسای سنت پیتر در هامبورگ، آلمان در کنار بسیاری از کلیساهای قدیمی دیگرقرار دارد. این کلیسا که به دستور پاپ لئو دهم ساخته شده است، از زمان اصلاحات به عنوان یک کلیسای جامع پروتستان بوده و جماعت آن بخشی از کلیسای انجیلی لوتری در شمال آلمان است.

کلیسای سنت پیتر قدیمی ترین کلیسای هامبورگ همچنین دارای بالاترین سکوی بازدید شهر است. دربالای این کلیسا  و در ارتفاع  ۱۲۳ متری، منظره ای پانوراما خواهید داشت.

37a0bec5 23e9 4a23 bb9d 4fe2e3947f67 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تنها چند قدم دورتر از تالار شهر، سنت پتری که به نام رسول پتروس نامگذاری شده است، یکی از پنج کلیسای اصلی مسیحی هامبورگ است. این کلیسا که در قرن یازدهم ساخته شد، پس از تخریب ماریندوم در سال ۱۸۰۵ میلادی، به قدیمی‌ترین کلیسای هامبورگ تبدیل شد.

اگرچه در طول آتش سوزی بزرگ سال ۱۸۴۲، کلیسای گوتیک به طور کامل توسط شعله های آتش سوخت.اما تنها هفت سال بعد، ساختمان تازه بازسازی شده به عموم معرفی شد.

858fb0e5 bade 496f 9e38 5310978e5fe1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در طول جنگ جهانی دوم، در جولای ۱۹۴۳، حملات هوایی “عملیات گومورا” باعث آتش سوزی گسترده دیگری در شهر شد. خوشبختانه، این بار برج آسیب جدی ندیده است، اگرچه در مورد بقیه شهر که نزدیک به نیمی از آن تخریب شده است، نمی توان همین را گفت.

بازدید کنندگان اگر موفق به بالا رفتن از ۵۴۴ پله ای  آن به سمت سکوی تماشا شوند، با یک منظره زیبا از منافذ برج پاداش جالبی خواهند گرفت.

از این ارتفاع قابل بازدید کننده به کل مرکز شهر، از جمله تالار شهر، دریاچه‌های آلستر و حتی جرثقیل‌های بندری در دوردست، اشراف خواهد داشت.

8dbb8b20 41c1 4998 9801 3fe924be66be - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همچنین کلیسای جامع با زنگ‌های شگفت‌انگیز سر شیر و همچنین با نمای بیرونی شگفت‌انگیز با نقاشی دیواری بزرگ گوتیک مشهور است.

گزارش و تصاویر از آلمان علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *