“آژنگ نیوز”:تقویم تاریخ ایران امروز۳۰خرداد ماه،بدین شرح است:

۳۰خرداد ماه سال ۱۳۴۹ خورشیدی،کاخ مرمر با کلیه اراضی و منضمات و متعلقات آن به شهرداری تهران واگذار شد تا به موزه تبدیل شود.اداره این موزه نیز به شهرداری تهران تفویض شد.

۳۰خرداد ماه سال ۱۳۴۹ خورشیدی،کمکهای ایران به شیعیان آواره لینان با یک فروند هواپیما به بیروت فرستاده شد.

۳۰خرداد ماه سال ۱۳۴۹ خورشیدی،نمایشگاه کانون پرورش فکری و نوجوانان در غرفه مشترک ایران و پاکستان و ترکیه در نمایشگاه جهانی اوزاکا گشایش یافت.

۳۰خرداد ماه سال ۱۳۴۹ خورشیدی،بانک جهانی موافقت خود را با پرداخت ۴۲ میلیون دلار وام به منظور اجرای طرح های مربوط به جاده سازی و حمل و نقل به ایران اعلام داشت.

۳۰خرداد ماه سال ۱۳۵۴ خورشیدی،یک فروند جت بویینگ ۷۲۷ شرکت هواپیمایی ملی ایران در مسیر تهران-آبادان با ۹۱ مسافر که یکی از آنها شاهزاده شهریار بود بوسیله سه جوان مسلح ربوده شد و در فرودگاه بغداد به زمین نشست و ربایندگان هواپیما از دولت عراق تقاضای پناهندگی کردند.هواپیمای ربوده شده و سرنشینان آن پس از تسلیم ربایندگان به تهران مراجعت کردند.

۳۰خرداد ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،از سوی نخست وزیر که به بلژیک سفر کرده بود اعلامشد:روابط اقتصادی و سیاسی ایران و بلژیک توسعه خواهد یافت.

۳۰خرداد ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،قانون فروش خانه های ساخته شده در نقاط زلزله زده خراسان به اهالی نقاط مزبور،قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و دریافت جرائم رانندگی ،قانون اجرای مقررات قانون بازنشسته کردن کارگران سازمان هاب غله کشور و قندو شکر در مورد کارگران اداره کل گمرکات ،قانون برقراری و افزایش حقوق مستمری بگیران و قانون امور گمرکی،مورد تصویب مجلس شورای ملی قرار گرفت.

۳۰خرداد ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،قانون دریافت مالیات از صفحات گرامافون از طرف مجلس شورای ملی تصویب شد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *