“آژنگ نیوز”:نشست”شب رونمایی دو کتاب از نیما یوشیج”برگزار می شود.

ششصد و سی و نهمین شب از شب‌های بخارا به رونمایی دو کتاب تازه منتشرشده از نیما یوشیج: «یادداشت‌های روزانه» و «روجا» (اشعار طبری) اختصاص یافته است. این نشست از سوی خانه هنرمندان ساری با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، بنیاد مازندران‌پژوهی انوشه و انتشارات رشدیه در ساعت هفت عصر پنجشنبه بیست و ششم خردادماه ۱۴۰۱ در سینما کانون شهر ساری برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

kdlh - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


دگرگونی شعر ایران، پس از دوره بازگشت و آغاز جنبش مشروطیت، با حضور چهره‌هایی چون ایرج میرزا، ادیب‌الممالک فراهانی، عارف قزوینی، میرزاده عشقی، ابوالقاسم لاهوتی، ملک‌الشعرای بهار و کوشش کسانی چون تقی رفعت و سیدجعفر خامنه‌ای پا گرفته و صفحه‌ای تازه در پهنه شعر و ادب فارسی گشود. اما سرانجام علی اسفندیاری/ نیما یوشیج (۱۲۷۴ ـ ۱۳۳۸ خورشیدی) بودکه مُهر نام خود را بر این صفحه نهاد.
در این شب شراگیم یوشیج، سیده بتول آقامیری، ایرج صادقی، منصور علی‌اصغری، بیژن هنری‌کار و علی دهباشی به بحث درباره اشعار نیما و دو کتاب تازه ‌منتشرشده از او خواهند پرداخت.
این نشست در ساعت هفت عصر پنجشنبه بیست و ششم خرداد‌ماه ۱۴۰۱ در سینما کانون شهر ساری به نشانی: خیابان امیر مازندرانی، خیابان رودکی (شهبند)، جنب پارک کوشا سنگ، برگزار می‌شود و به صورت زنده از نشانی زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
instagram.com/bukharamag

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *