“آژنگ نیوز”: سرقت از خانه استاد حسین بهزاد! در بهمن ماه سال ۱۳۳۹خورشیدی اعلام شد:بقرار اطلاع سارقین به منزل استاد بهزاد در خیابان بهزاد در بخش یازده دستبرد زده و مقداری ازاثاث منزل  و نشان درجه یک هنری را که ۱۴ سال پیش(۱۳۲۵ خورشیدی) از طرف وزارت فرهنگ به استاد داده شده بود به سرقت بردند.سارقین علاوه بر نشان ،فرمان صادر شده برای آن نشان را نیز ربوده بودند.

مدال - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

حسین بهزاد نقاش ایرانی متولد تهران بود.بهزاد سال‌ها کارمند فنی اداره کل باستان‌شناسی و استاد مینیاتور هنرستان هنرهای زیبای تهران بود.او برای ارتقاءدانش نقاشی اش ؛در سال ۱۳۱۳ او تهران را به پاریس ترک کرد و سیزده ماه در آنجا ماند. در این مدت او سبک های مختلف نقاشی شرقی و غربی را در موزه لوور ، گیمت و کاخ ورسای مطالعه کرد. در این سفر ، سبک کاملاً جدیدی از نقاشی مینیاتوری ایجاد کرد و جنبه های نقاشی سنتی فارسی را با نقاشی معاصر از غرب ترکیب کرد.
وی در سطح بین المللی شناخته شد و جوایز بسیاری از جمله “مدال درجه یک وزارت فرهنگ” را از ایران در سال ۱۳۲۵ و “مدال درجه یک نقاشی بین المللی” از مینیاپولیس ، ایالات متحده در سال ۱۳۳۷ کسب کرد. کالج هنرهای زینتی ، آثار بهزاد در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است
.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *