“آژنگ نیوز”:نشست”شب نرگس روان‌پور”برگزار می شود.

ششصد و سی و پنجمین شب از شب‌های بخارا اختصاص یافته است به گرامی‌داشت یاد و خاطره دکتر نرگس روان‌پور، نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در مؤسسه لغت‌نامه دهخدا (تالار دکتر افشار) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از صفحه اینستاگرام مجله بخارا پخش خواهد شد.
دکتر نرگس روان‌پور (متولد ۱۳۱۸ ـ رشت) دوره دبستان و دبیرستان را در شهر رشت گذراند و تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران به انجام رساند. عنوان رساله دکتری ایشان، «اساطیر ایران قبل از اسلام» بود. وی از اوان جوانی به تدریس در رشته ادبیات فارسی پرداخت و سال‌ها در دانشکده‌های دماوند، تربیت مدرس، علوم ارتباطات و دانشگاه آزاد تدریس کرد.

نرگس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


در کنار این فعالیت‌ها، به دعوت استاد دکتر محمد معین چند سالی با لغت‌نامه دهخدا همکاری کرد و در تدوین و تنظیم فرهنگ معین مشارکت داشت. همچنین همراه با گروهی از اساتید به سرپرستی دکتر انوری و دکتر جعفر شعار، متونی برای استفاده دانشجویان بالاخص، و استفاده عموم به طور کلی، فراهم آورد که از آن میان می‌توان «گزیده تاریخ بیهقی» و «گزیده قابوسنامه» را نام برد. از ایشان مقالات بسیاری در طی‌ سال‌ها در نشریات مختلف به چاپ رسیده است.
دکتر نرگس روان‌پور در پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ چشم از جهان فروبست.
در این نشست، سخنرانان: حسن انوری، مهستی بحرینی، گیتی پورفاضل، بهار مشیری، رها محتشم و علی دهباشی به بررسی آثار و خدمات فرهنگی دکتر نرگس روان‌پور خواهند پرداخت.
شب دکتر نرگس روان‌پور در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در مؤسسه لغت‌نامه دهخدا (تالار دکتر افشار) به نشانی: خیابان ولی‌عصر، بالاتر از پارک‌وی، بعد از پسیان، برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از صفحه اینستاگرام مجله بخارا به نشانی زیر پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *