“آژنگ نیوز”:نشست “دیدار و گفتگو با رضا قیصریه”برگزار می شود.

به مناسبت انتشار کتاب «مترجم خائن نیست» (گزیده مقالات تئاتر، سینما و ادبیات به قلم رضا قیصریه) که از سوی نشر کتاب خورشید منتشر شده است، دویست و بیست و هفتمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا به دیدار و گفتگو با ایشان اختصاص یافته است. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در کتابفروشی فرهنگان قریب باحضور: هاله ناظمی، آنتونیا شرکاء، منوچهر سادات افسری، مسعود کازری و علی دهباشی برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

قیصریه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


رضا قیصریه (متولد ۱۳۱۹)، فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی (زیرشاخه روزنامه‌نگاری) از دانشگاه رم ایتالیا، نویسنده دو رُمان بلند «کافه نادری» و «در ستایش ۷۷ سالگی» و چند مجموعه داستان دیگر، و نیز مترجم بیش از چهل و پنج عنوان کتاب از دو زبان انگلیسی و ایتالیایی به فارسی و چند مجموعه داستان و مقاله از فارسی به ایتالیایی، ازجمله «سه قطره خون» صادق هدایت، است. از ایشان بیش از هشتاد عنوان مقاله ترجمه و تألیفی در مطبوعات معتبری همچون «فیلم»، «سینما و ادبیات»، «کِلک»، «گلستانه»، «بخارا»، روزنامه «شرق»، «اعتماد ملی»، و… منتشر شده است. رضا قیصریه سالها استاد رشته زبان و ادبیات ایتالیایی (از اواخر دهه شصت تا اواخر دهه نود) بوده‌اند و به پاس کوشش‌های فراوانشان در ترویج فرهنگ و هنر و ادب ایتالیا، ‌جایزه وزارت فرهنگ را از رییس‌جمهور ایتالیا دریافت کرده‌اند.
جلسه دیدار و گفتگو با رضا قیصریه در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag
Instagram.com/farhangan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *