“آژنگ نیوز”: کتاب زندگی های من” ،منتشر شد. نویسنده: الکساندر همن، مترجم: سمانه مداح ،ناشر: کتاب دیدآور ،قیمت: ۷۵۰,۰۰۰، تعدادصفحات:۲۳۱.

زندگی من - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

الکساندر همن، متولد ۱۹۶۴، نویسنده و مقاله نویس بوسنیایی- آمریکایی، دانش آموخته ی دانشگاه سارایوو است و از سال ۱۹۹۲ در آمریکا زندگی می کند. مقاله های او در مجله های نیویورکر، پاریس ریویو، نیویورک تایمزو مجله ی سارایوویی بی اچ دانی چاپ می شوند و در حال حاضر استاد دانشگاه پرینستون در رشته ی نویسندگی خلاق است. سال ۲۰۰۰، اولین کتاب او که مجموعه ای از داستان های کوتاه بود با عنوان پرسش برونو منتشر شد و با رمان مردی از ناکجا به شهرت رسید. این کتاب در فهرست نامزدهای نهایی جایزه ی ملی کتاب سال ۲۰۰۲ قرار گرفت. همن، سال ۲۰۰۸، پروژه ی لازاروس را نوشت که الهام گرفته از داستان لازاروس آورباخ بود. این رمان هم در فهرست نامزدهای نهایی جایزه ی املی کتاب قرار گرفت و عنوان کتاب مطرح نیویورک تایمز» را از آن خود کرد. برخی منتقدان شباهت هایی میان الکساندر همن و جوزف کنراد می بینند و بسیاری از منتقدان او را باولادمیر ناباکوف مقایسه می کنند.

اغلب داستان های همن به شکلی به جنگ های یوگسلاوی، بوسنی یا فضای شیکاگو می پردازند اما از نظر ژانر تفاوت بسیاری در داستان های او دیده می شود. او مضمون هایی همچون تبعید، هویت و وطن را از طریق شخصیت هایی که برگرفته از تجربه های شخصی خودش در قامت یک مهاجر هستند مورد کندوکاو قرار می دهد. کتاب زندگی های من اولین کتاب غیرداستانی همن است که سال ۲۰۱۳ منتشر شد و کودکی او در سارایوو و بزرگسالی اش در شیکاگو را به تصویر می کشد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *