“آژنگ نیوز”:نشستِ معرفی و بررسی کتاب «قباد شیوا، از میان گفته‌ها و نوشته‌ها»برگزار می شود.

چهارمین عصر چهارشنبه‌های بخارا در سال ۱۴۰۱ به معرفی و بررسی کتاب «قباد شیوا، از میان گفته‌ها و نوشته‌ها» اختصاص دارد. این برنامه در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه در روز جهانی گرافیک و با حضور قباد شیوا، توکا ملکی، معراج قنبری و علی دهباشی در کتابفروشی فرهنگان فرشته برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
کتاب «قباد شیوا از میان گفته‌ها و نوشته‌ها»، از سوی نشر هنر معاصر و بنیاد لاجوردی در زمستان ۱۴۰۰ منتشر شده است.
این کتاب مجموعه‌ای از مقالات، سخنرانی‌ها‌، یادداشت‌ها‌ و گفتگوها پیرامون زندگی، افکار و آثار قباد شیوا است و گزیده مطالبی که در سال‌های اخیر در رسانه‌های مختلف درباره این گرافیست معاصر، آثار و یا فعالیت‌های او منتشر شده را در یک مجلد گردآوری کرده است.

aشیوا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


کتاب «قباد شیوا، از میان گفته‌ها و نوشته‌ها»، دستمایه‌ای برای دانشجوبان گرافیک، علاقمندان و پژوهشگران هنر است تا بتوانند با مطالعه منظومه‌ای از مطالب گوناگون پیرامون زندگی و فعالیت‌های این چهره ماندگار، از زاویه‌ای متفاوت به شناخت دقیق‌تری از فعالیت‌های حرفه‌ای قباد شیوا و سیر تحول تاریخ گرافیک معاصر ایران و فراز و فرودهای آن دست یابند.
ناشر، در معرفی این کتاب نوشته است: «بیش از هشت دهه از زندگی پربار قباد شیوا، این گرافیست نوآور ایرانی می‌گذرد. آوازه‌اش جهانی است و از گذر پر فراز و نشیب عمر او، می‌توان سیمای طراح گرافیک صاحب سبکی را دید که هنرمندی خلاق و معلمی سخت‌کوش و اثرگذار است. دشوار است هنرمندی بتواند سالیان متمادی فعالیت حرفه‌ای مستمر داشته باشد، از خلال رویدادهای اجتماعی سهمگین به سلامت بگذرد، به چهره‌ای فرهنگی تبدیل شود و با حفظ انرژی بی‌پایان خود به آفرینش هنری ادامه دهد.
قباد شیوا توانسته است با خلق آثاری ماندگار به نوعی گرافیک شخصی با ویژگی‌های کاملا ایرانی دست یابد و آن را جهانی کند. او نماینده شایسته‌ای برای فرهنگ ایرانی است و از طریق گرافیک؛ هویت، باورها و داشته‌های تاریخی ایرانیان را در جامعه جهانی، معرفی کرده است.»
این نشست در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در خانه فرهنگان فرشته به نشانی: خیابان فیاضی (فرشته)، بعد از چناران، پلاک ۵۰ برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.fereshte

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *