“آژنگ نیوز”: مراسم دیدار و گفت‌وگو با مهسا طهرانی به میزبانی نشریه بخارا برگزار می شود.

به مناسبت انتشار فصلنامه «پوشه» به مدیریت و سردبیری مهسا طهرانی، دویست و بیست و سومین نشست از سلسله نشست‌های صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به بررسی و رونمایی از شماره اول این فصلنامه هنری. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه هجدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در محل کتابفروشی فرهنگان قریب با حضور: مدیر مجله، دکتر ناصرالدین پروین، اسماعیل عباسی، محمدحسن حامدی و علی دهباشی برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

تهرانی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فصلنامه فرهنگی و هنری «پوشه» در نظر دارد از دریچه موضوعات بومی و منطقه‌ای، تاریخ هنر ایران را بازنگری کند. شماره نخست «پوشه» ویژه «کاریکاتور و نفت ملی» است؛ برشی از تاریخ کاریکاتور و کارتون در ایران و نقش هنرمندانه کارتونیست‌های ایرانی در پیشبرد یکی از مهمترین اتفاقات تاریخی ـ سیاسی ایران. آنچه در این شماره «پوشه» بررسی شده است همگامی هیجانات اجتماعی و سیاسی، و نقش هنرمندان در بحبوحه به ثمر نشاندن این خواست مهم ملی است.

مهسا طهرانی، مدیر و سردبیر فصلنامه «پوشه»، فارغ‌التحصیل مجسمه‌سازی از دانشگاه هنر و عضو انجمن مجسمه‌سازان ایران است و چندین نمایشگاه از آثار مجسمه‌سازی‌اش در گالری لاله، گالری رضا، دومین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری، گالری آن و نمایشگاه گروهی مجسمه‌سازی در گالری سیحون، و همچنین نمایشگاه انفرادی International Cite Des Artes, paris, france 1389 برگزار شده است و آثارش تاکنون چندین جایزه دریافت کرده است. در حوزه نقد هنرهای تجسمی فعال بوده و کتاب «ده مجسمه‌ساز» و مقالات بسیاری از ایشان در مجلات «تندیس»، «بخارا»، روزنامه «شرق» و… منتشر شده است. وی همچنین هفت شماره سردبیر مهمان فصلنامه «طبل» بوده است.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *