“آژنگ نیوز”:افراد خارق العاده بزرگ فکر می کنند در حالی که مردم عادی کوچک فکر می کنند. یکی از تفاوت های اصلی این است که افراد خارق العاده همیشه بزرگ فکر می کنند در حالی که افراد عادی همیشه کوچک فکر می کنند. بنابراین، آیا شما کوچک فکر می کنید یا بزرگ فکر می کنید؟

اصولا چرا باید بزرگ فکر کنید؟ برای این موضوع پاسخها ودلایل زیادی وجود دارد، یکی از آنها این است که وقتی بزرگ فکر می کنید، فکرتان شما را هیجان زده می کند و این باعث می شود که بخواهید اقدامات گسترده ای برای رسیدن به موفقیت انجام دهید.

به عبارت دیگر، تفکر بزرگ شما را هدایت می کند و به شما الهام می بخشد. البته باید تاکید کرد که تفاوتی بین بزرگ اندیشی و کوچک اندیشی وجود ندارد؟ تفکر شما آزاد است، بنابراین هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید فکر یا تصور کنید وجود ندارد.

از آنجایی که به هر حال فکر می کنید، ممکن است فقط بزرگ فکر کنید. هرچه رویای شما بزرگتر باشد، هیجان بیشتری خواهید داشت.

اجازه بدهید این را از شما بپرسم. اگر در حال حاضر ۳۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارید، آیا فکر می کنید که درآمد ۳۱۰۰ دلار در ماه شما را بیشترهیجان زده می کند و هر روز صبح شما را از رختخواب خارج می کند؟ بله این یک امرمحتمل است.

به همین دلیل به نظر می‌رسد که افراد خارق‌العاده همیشه انگیزه نامحدودی برای رسیدن به آنچه می‌خواهند دارند. آنها میل به کار شبانه روزی، زودتر رسیدن به محل کار و ماندن دیرتر از بیشتر مردم را دارند.

یکی از جملات مورد علاقه من از استیو جابز این است: “من می خواهم یک نقطه مهم در جهان ایجاد کنم.” منظور او این بود که می خواست کار خارق العاده ای انجام دهد. جابز همیشه بزرگ فکر می کرد و می خواست کل صنعت کامپیوتر را متحول کند و این کار را کرد.

خارق1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او میگفت:ثروتمندترین مردِ گورستان بودن برای من مهم نیست. شب رفتن به رختخواب و گفتن اینکه ما کار فوق العاده ای انجام داده ایم، این چیزی است که برای من مهم است.

بنابراین، از امروز شروع به بزرگ فکر کردن بزرگ کنید. فکر کوچک شما در خدمت دنیا نیست. چرا می خواهید کوچک فکر کنید و کوچک بازی کنید در حالی که توانایی و پتانسیل رسیدن به خیلی بیشتر را دارید؟

آیا می دانید که در طول سفر برای دستیابی به یک موفقیت برجسته، زندگی مردم را تحت تأثیر قرار خواهید داد؟ از این رو، کمک، الهام بخشی، حمایت و ایجاد ارزش های فوق العاده برای دیگران نتیجه فعالیتهای شما خواهد بود.

فعال بودن یا واکنشی بودن

افراد خارق‌العاده فعال هستند. در حالی که افراد عادی واکنش‌پذیر هستند. آیا منتظر اتفاقات هستید یا می روید و اتفاقات را رقم می زنید؟

افراد موفق همیشه در حال حرکت هستند. آنها کسانی هستند که می روند و اتفاقات را رقم می زنند نه اینکه منتظر فرصت هایی باشند که به دستشان بیفتد.

در اینجا یک نقل قول عالی از بروس لی برای نمونه می آوریم:به جهنم ! شرایط هرچه می خواهد باشد، من فرصت ها را ایجاد می کنم.

اگر بخواهید زندگی فوق العاده ای داشته باشید آسان نیست. برای دستیابی به نتیجه بزرگی که می‌خواهید، تلاش و تلاش زیادی لازم است. از این رو، نمی توانید صبر کنید تا اتفاقات رخ دهد.

آیا می دانید ریچارد برانسون چگونه خطوط هوایی ویرجین را تأسیس کرد؟ اویک بار به دلیل لغو پرواز در فرودگاه پورتوریکو سرگردان شد. او می خواست به جزایر ویرجین برود اما در فرودگاه سرگردان شد. اکثر مردم عادی فقط منتظر ترتیب پرواز بعدی خواهند بود. با این حال، برانسون کار خارق العاده ای انجام داد.

او یک هواپیما اجاره کرد، سپس یک تخته سفید به دست گرفت که روی آن نوشته بود “ویرجین ایرلاینز – ۳۹ دلار یک طرفه و در اطراف فرودگاه قدم زد. حدس بزنید بعد چه اتفاقی افتاد؟

همه بلیت ها را فروخت و حالا صندلی های هواپیمای چارتر شده اش پر شده بود. و این رویداد بود که ایده راه اندازی یک خط هوایی را در او ایجاد کرد.

بنابراین، آیا در زندگی فعال هستید یا واکنش پذیر؟ آیا با پشتکار در جهت رویاها و اهداف خود تلاش می کنید؟ یا آیا زندگی رابه همان شکلی که هست؟قبول  میکنید.

از این رو اگر می خواهید زندگی خارق العاده ای داشته باشید، باید فعال باشید و اقداماتی انجام دهید.

مثلا دست از سرزنش ، گله و شکایت دست بردارید و بهانه جویی نکنید. وقتی مشکلاتی پیش می‌آیند، راه‌هایی برای حل آن‌ها پیدا کنید و از آنها شکایت نکنید.

مثلا اگر در حال حاضر شغل خود را دوست ندارید، راه هایی برای حل آن پیدا کنید. یا شغل خود را تغییر می دهید یا خود را تغییر می دهید و به آن علاقه پیدا می کنید.

ارتباط با گروه افراد خارق العاده

افراد خارق‌العاده با افراد خارق‌العاده دیگر مخلوط می‌شوند در حالی که افراد عادی با افراد متوسط ​​دیگر مخلوط می‌شوند.اگر با بازنده ها مخلوط شوید، در نهایت یک بازنده خواهید بود.

آیا می دانید با کسانی که با آنها تعامل داشته دارید،آنها زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهند؟ در واقع این یکی از قوی ترین عواملی است که موفقیت شما را در زندگی تعیین می کند.

اگر فیلم  کارتونی کتاب جنگل دیزنی را تماشا کرده باشید، می توانید این نکته را به وضوح ببینید. پسر، موگلی، در نهایت مانند گرگ ها رفتار می کند زیرا توسط آنها بزرگ شده است. و تا قسمت پایانی، بغیرا، دوست پلنگ سیاه او، هنگام مبارزه با شیرخان، نصیحت عاقلانه ای به موگلی می دهد.

ببر: “مثل گرگ با او نجنگید! مثل یک مرد با او مبارزه کنید! اگر فیلم را ببینید متوجه منظور من خواهید شد. به هر حال فیلم دارای پیام فوق العاده ای است.

بنابراین، اگر عقاب هستید، پس با اردک ها شنا نکنید. شما برای دستیابی به موفقیت بزرگ در زندگی اتان ساخته شده اید.بنابراین زندگی  رادر حد متوسط ​​ متوقف نکنید.

شما می توانید به آنچه می خواهید برسید و رویاهای خود را زندگی کنید. البته تا زمانی که عظمت خود را در درون خود در نیابید، چیزی وجود ندارد که نتوانید انجام دهید.

با این حال، ابتدا باید با گروه مناسبی از افراد ترکیب شوید. شبکه با افراد موفق دیگر؛ آنها را بشناسید و از آنها بیاموزید.

وقتی فردی موفق و ثروتمند را می بینید، از او ناراحت نباشید. اگر نسبت به افراد موفق حسادت و نفرت دارید، هرگز موفق نخواهید شد، چرا؟ پاسخ ساده است، شما نمی توانید تبدیل به کسی شوید که از آن متنفر هستید یا از آن نفرت دارید.

بنابراین، یاد بگیرید که افراد بزرگ را دوست داشته باشید و آنها را تحسین کنید. تفکر آنها را بیاموزید، عادات آنها را بیاموزید، آنچه برای شما مفید است را بپذیرید و آنچه را که برای شما مفید نیست دور بریزید. اینگونه است که افراد خارق العاده می توانند موفقیت چشمگیری در زندگی ایجاد کنند. بنابراین، انتخاب کنید که با افرادی که بیشتر از شما موفقیت داشته اند ارتباط داشته باشید.

شیوه انتظار

افراد خارق العاده انتظار دارند اتفاقات بزرگ ومثبت رخ دهد،در حالی که مردم عادی انتظار دارند اتفاقات بد رخ دهد. به عبارت دیگر، شما باید همیشه مثبت فکر کنید. اگر مثبت فکر نمی کنید چگونه می توانید موفق باشید؟

تصور کنید اگر ریچارد برانسون هستید، واگر منفی فکر کنید،میتوانید یک خط هوایی تازه راه اندازی کنید؟

اگر انتظار داشته باشید که اتفاقات بدی بیفتد، هرگز جرات نخواهید داشت جلو بروید. افراد منفی همیشه افکار “چه می شود” را در خود دارند. آنها اینگونه فکر میکنند:

اگر هیچ وقت همه چیز درست نشود چه؟

اگر شکست بخورم چه؟

اگر موفق شوم و نتوانم با آن کنار بیایم چه؟

اگر محصول هرگز کارایی نداشته باشد چه؟

اگر مردم از خدمات من شکایت کنند چه؟

اگر همه چیز را از دست بدهم چه؟

اینها افکار منفی رایجی است که اکثر مردم عادی دارند. باید یاد بگیرید که فورا از شر آنها خلاص شوید. اگر این افکار منفی را داشته باشید، هرگز در زندگی جلو نخواهید رفت. آنها شما را متوقف خواهند کرد و شما را محدود خواهند کرد.

در مورد این موضوع فکر کنید که  اگر استیو جابز منفی فکر می کرد، آیا آیفون و آی پد را راه اندازی می کرد؟ کدام انسان عاقلی میلیون ها دلار را در تولید  یک محصول می ریزد، اگر فکر کند که محصولش کار نخواهد کرد؟

در مورد شما هم همینطور. اگر باور نداشته باشید که رسیدن به  اهدافتان امکانپذیر است، در وهله اول هرگز اقدامی نخواهید کرد. اگر فکر می کنید که زندگی کردن به رویاهایتان غیرممکن است، هرگز برای دستیابی به آنها زحمت نخواهید کشید. پس افکار منفی خود را از خود دور کنید و مثبت فکر کنید. منتظر اتفاقات خوب باشید.

وقتی انتظار دارید اتفاقات خوبی بیفتد، راغب میشوید که اقدام کنید. زمانی که اقدام کنید، نتایج به دست می آید.

جک ما، شخصی که علی بابا را تأسیس کرد، یک بار در سخنرانی خود به حضار گفت که اولین چیزی که از افراد موفق دیگری مانند بیل گیتس و لری الیسون یاد گرفت این است که افراد موفق همیشه منتظر آینده ای مثبت هستند. افراد خارق العاده خوش بین هستند و به همین دلیل است که فوق العاده می شوند.

خارق2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سازگاری

افراد خارق العاده با کاری که انجام می دهند سازگار هستند در حالی که افراد عادی همیشه از یک مکان/هدف/پروژه به مکان دیگر می پرند.

آنتونی رابینز، مربی موفق شماره ۱ گفته:

تلاش برای موفقیت  کاری نیست که ما هر چند وقت یک بار انجام می دهیم که زندگی ما را شکل می دهد. این کاری است که ما به طور مداوم انجام می دهیم.

تصور کنید اگر می خواهید وزن کم کنید، آیا یک بار برای ورزش به باشگاه می روید و انتظار دارید همه وزن خود را کم کنید؟ یا اینکه برای رسیدن به نتیجه به طور مداوم به باشگاه می روید؟ این کاری است که ما به طور مداوم انجام می دهیم، که موفقیت ما را تعیین می کند.

باور کنید که رم یک روزه ساخته نشد. بیل گیتس یک شبه به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل نشد.

بنا براین داشتن یک زندگی خارق‌العاده مستلزم زمان و تلاش در یک دوره طولانی است. به همین دلیل است که اکثر مردم فقط … معمولی هستند. برای مشاهده نتایج عالی یک کارباید این کار را در یک دوره طولانی انجام دهید.

لیونل مسی، ستاره فوتبال، هم موفقیت خود را مدیون این تداوم در تلاش است.او در یک تبلیغ با آدیداس گفته : ۱۷ سال و ۱۱۴ روز طول کشید تا به موفقیت برسم.

برای مایکل جردن هم همینطور است. مایکل در جوانی به دلیل «فقدان استعداد» توسط تیم بسکتبال خود طرد شد. با این حال، این او را از تعقیب رویای خود باز نداشت. بعد از آن حتی سخت‌تر تمرین کرد.

به دلیل ثباتِ مایکل در تمرینات و تلاش برای پیشرفت، او بهترین شد و نتایج فوق العاده ای در تاریخ بسکتبال به دست آورد.

اینگونه می توانید زندگی خود را از معمولی به خارق العاده تبدیل کنید.

پشتکار

افراد خارق العاده هرگز از رویاهای خود دست نمی کشند در حالی که افراد عادی به راحتی آن را ترک می کنند، در حالی که برخی حتی برای شروع رویایی ندارند.

برای به دست آوردن نتایج عالی و موفقیت برجسته، باید استقامت کنید و تا زمانی که موفق شوید، ادامه دهید.

مارتین لوتر کینگ در این مورد گفته: اگر نمی‌توانید پرواز کنید، بدوید. اگر نمی توانید بدوید، راه بروید. اگر نمی توانید راه بروید، بخزید. هر کاری که انجام می دهید، باید به حرکت رو به جلو راادامه دهید. لحظه ای که تسلیم می شوید و کارتان راترک می کنید، ضرر می کنید.

تا زمانی که هرگز شکست را نپذیرید و روی آنچه می خواهید کار کنید، راه موفقیت باز است ودر نهایت به هدفتان خواهید رسید.

توماس ادیسون بیش از ده هزار بار شکست خورد تا اینکه سرانجام رشته ای را اختراع کرد که در لامپ کار می کرد. آیا می دانید که توماس ادیسون به ده هزار تلاش خود به عنوان شکست نگاه نمی کرد؟

او گفت که ده هزار بار شکست نخورده است، بلکه با موفقیت ده هزار راه را پیدا کرده است که کارساز نیستند. این چیزی است که او را فوق العاده کرده است. او به سادگی حاضر به پذیرش شکست نشد.

همه افراد موفقی که در مورد آنها شنیده اید، توماس ادیسون، ریچارد برانسون، مایکل جردن، لیونل مسی، استیو جابز، مهاتما گاندی، مایکل دل، لری الیسون، جک ما، شما آن را نام ببرید… آنها فوق العاده هستند زیرا آنها تصمیم می گیرند تسلیم نشوند .

آنها ایستادگی می کنند و استقامت می کنند. آنها از تسلیم شدن امتناع می ورزند و به کار روی چیزی که معتقدند به نتیجه می رسد ؛ادامه می دهند.

این یک رازدیگری است که چگونه یک فرد معمولی می تواند نتیجه ای خارق العاده در زندگی داشته باشد. شما باید این راز را یاد بگیرید و آن را در زندگی خود بپذیرید.

تسلیم نشوید و هرگز تسلیم نشوید. فردی که دست از کار بکشد هرگز برنده نخواهد شد و برنده هرگز تسلیم نخواهد شد. زمانی که تصمیم گرفتید در زندگی به چیزی برسید، به آن پایبند باشید ؛تا زمانی که موفق شوید.

مثل تمبر پست باشید تا زمانی که به مقصد می رسد روی پاکت باقی می ماند. هنگامی که اهداف خود را تعیین کردید، تمام است.هیچ بهانه و گزینه دیگری برای شما وجود ندارد.

خارق3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اهداف و جهت

افراد خارق‌العاده اهداف و مسیر مشخصی در زندگی دارند در حالی که افراد عادی در زندگی گم می‌شوند. هر فرد خارق العاده ای در زندگی یک هدف مشخص و مشخص دارد. افراد موفق می دانند که چه می خواهند و برای جایی که می خواهند بروند، مسیر روشنی دارند. آنها می دانند چه باید بکنند و می دانند کجا باید بروند.

از سوی دیگر، افراد متوسط ​​مانند اشخاص گمشده هستند. آنها هیچ ایده ای ندارند که چه می خواهند. وقتی از آنها بپرسید اهدافشان چیست، به شما خواهند گفت که فقط می‌خواهند شاد باشند، یا پاسخ می‌دهند: نمی‌دانم.

شما نمی توانید زندگی موفقی داشته باشید و به دنبال یک نتیجه برجسته باشید، اگر ایده ای نداشته باشید که چه می خواهید. زندگی همه افراد بزرگ را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که همه آنها دید روشنی دارند.

آیا می دانید که وارن بافت هدف خود را برای درآمد میلیون دلاری در سن ۳۵سالگی در حالی که فقط ۱۱سال داشت تعیین می کند؟

آیا می دانید که بروس لی بیانیه ماموریت خود را در ۲۸سالگی نوشت که می خواهد پردرآمدترین سوپراستار ایالات متحده باشد؟

آیا می دانید چرا هدف گذاری مهم است؟ اهداف شما به شما یک جهت روشن در زندگی می دهد. اهداف شما به شما خواهند گفت که برای رسیدن به آن چه باید بکنید. مهمتر از آن، اهداف ؛شما  رادر زمان سختی راهنمایی خواهند کرد.

اهداف شما به شما یادآوری می کنند که چه چیزی مهم است و باید روی چه چیزی تمرکز کنید. به همین دلیل است که افراد خارق العاده اهدافی را تعیین می کنند و چشم انداز روشنی دارند.

درست مانند نور خورشید، وقتی ذره بین را زیر آن قرار دهید و بگذارید روی یک نقطه تمرکز کند، آتش کوچکی روی کاغذ ایجاد می کند.

اگر نمی‌دانید در حال حاضر می‌خواهید در زندگی خود به چه چیزی برسید یا هدف مشخصی ندارید، همه چیز را متوقف کنید و همین الان پاسخ را پیدا کنید.

منحصر به فرد بودن یا مشابه بودن

افراد خارق‌العاده جرأت می‌کنند منحصر به فرد باشند و متفاوت باشند، در حالی که مردم عادی از جمعیت پیروی می‌کنند و مانند دیگران هستند.

یکی از کلیدهای مهم برای داشتن یک زندگی خارق العاده این است که باید جرات متفاوت بودن را داشته باشید. هیچ فایده ای برای شما وجود ندارد که مانند دیگران زندگی کنید.

چرا می خواهید همانند دیگران باشید وقتی می توانید منحصر به فرد باشید و “شما” باشید؟

شما مجبور نیستید از آنچه دیگران می گویند پیروی کنید و مجبور نیستید آنچه را که دیگران به شما می گویند انجام دهید. شما یک انتخاب دارید که خودتان باشید. می توانید رویاهای خود را رویاپردازی کنید و به دنبال چیزهایی باشید که در زندگی می خواهید.

هنگامی که آرنولد شوارتزنگر جوان بود، از اردوی ارتش فرار کرد تا در مسابقات بدنسازی شرکت کند. او حتی لباس زیر مناسب را از رقیبش قرض گرفت تا بتواند رقابت کند، چقدر دیوانه کننده است؟ آیا جرات دارید کاری را که آرنولد شوارتز انجام دهید؟

افراد موفق کسانی هستند که جرأت می کنند راه غیرمعمول را طی کنند. آنها جرات می کنند کاری را که فکر می کنند درست است انجام دهند و از قلب خود پیروی کنند.

من نمی گویم که داشتن یک شغل و کار کردن برای دیگران بد است. فقط این است که اگر می‌خواهید زندگی خارق‌العاده‌ای داشته باشید، اگر سعی کنید از دیگران تقلید کنید و از جمعیت پیروی کنید، هیچ راهی برای رسیدن به آن وجود ندارد.

شما باید دید خود را داشته باشید و رویاهای خود را دنبال کنید. و این چیزی است که افراد خارق العاده را خارق العاده می کند.

تأخیر رضایت

افراد خارق‌العاده بر پاداش‌های بلندمدت تمرکز می‌کنند و رضایت آنی را به تعویق می‌اندازند در حالی که افراد عادی به کوتاه‌مدت فکر می‌کنند و آنچه را که در مقابلشان است می‌گیرند.

تمام نتایج قابل توجهی که از افراد خارق العاده دیده اید، تلاش طولانی مدت آنهاست.

سال ها طول کشید تا مسی به یک بازیکن بزرگ فوتبال تبدیل شود.

و آیا PSY را می شناسید؟ خواننده کره ای که با آهنگ Oppa Gangnam Style خود رکورد زد؟

PSY حرفه خوانندگی خود را قبل از سال 2001 آغاز کرد، اما او تنها در سال 2012 پس از راه اندازی Oppa Gangnam Style به شهرت رسید. یعنی بیش از یک دهه طول کشید تا او به شهرت برسد.

آیا فکر می کنید استیو جابز، بیل گیتس، مایکل جردن، وارن بافت و غیره همه یک شبه موفق می شوند؟

من اینطور فکر نمی کنم. این افراد بزرگ بلندمدت فکر می کنند و روی نتایج بلندمدتی که می خواهند تمرکز می کنند.

آنها رویاهای خود را دنبال می کنند و هرگز در طول سفر خود در جای دیگری تحت تأثیر قرار نمی گیرند. آنها چشم خود را به اهداف خود نگاه می کنند و هرگز از جایی به جای دیگر نمی پرند.

آنها رضایت فوری را به تاخیر انداختند و هر روز کاری را انجام می دهند که فکر می کنند آنها را به جلو می برد.

خارقی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فعالیت اضافی

افراد خارق العاده “EXTRA” را انجام می دهند تا خارق العاده شوند.

این کلمه زمانی که خودش را مطرح کرد. تفاوت بین فوق العاده و معمولی روشن شد.

شما باید مایل به انجام کارهای اضافی باشید. شما باید مایل باشید که مسافت بیشتری از دیگران را طی کنید و کارهای بیشتری انجام دهید.

زودتر از مردم عادی بیدار شوید و بیشتر از مردم عادی سخت کار کنید.

روزتان را زودتر شروع کنید و کمی دیرتر از مردم عادی بمانید.

به این ترتیب می توانید به موفقیت های چشمگیری در زندگی دست یابید.

آنچه هرکسی می خواهد متفاوت خواهد بود و آنچه هر فرد از سر می گذراند نیز متفاوت خواهد بود. با این حال، هیچ راهی برای دور زدن سخت کوشی و انجام بیشتر وجود ندارد.

آیا می دانید لحظه ای که به مهمانی و سرگرمی یا استراحت می گذرانید، افراد دیگری هستند که سخت تلاش می کنند تا به رویاهای خود برسند؟ و امیدواریم که آنها رقبای شما نباشند زیرا شما را از کسب و کارتان خارج می کند.

مردم عادی زمانی را صرف برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته خود می کنند. افراد خارق العاده زمانی را صرف برنامه ریزی برای آینده و امپراطوری تجاری چند میلیون دلاری خود می کنند.

مردم عادی وقت خود را با بررسی به روز رسانی های فیس بوک تلف می کنند. افراد خارق العاده باعث می شوند که مردم عادی فیس بوک خود را برای به روز رسانی چک کنند، زیرا آنها بسیار معروف هستند و فالوورهای زیادی دارند.

مردم عادی تلویزیون بزرگ دارند و افراد خارق العاده یک کتابخانه بزرگ.

اگر می خواهید زندگی خارق العاده ای داشته باشید، باید فداکاری کنید و کارهای اضافی انجام دهید.

خارق العاده بودن باید بهایی پرداخت. و آیا حاضرید بهای آن را بپردازید؟

در نهایت این نکاتی که به آنها اشاره شد،تفاوتهای اصلی بین افراد عادی و خارق العاده است.اما فقط دانستن این نکات کافی نیست حالا که از وجود آنها آگاه شدید دراسرع وقت این ایده ها را در زندگیتان عملی کنید.

مترجم :احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *