“آژنگ نیوز”: کتاب”مدرسه کتاب نخوانی”منتشر شد.نویسنده :حمید سپهر،سال ۱۴۰۰ خورشیدی،ناشر: انتشارات کتاب طه

مدرسه کتاب نخوانی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

انس با کتاب و خواندن منظم و مستمر کتاب توسط فرد یا آحاد جامعه را کتاب خوانی می گوییم. درجه این انس و نرخ خواندن؛ زمان اختصاص یافته به خواندن، تعداد متون خوانده شده در روز یا سال، میانگین نرخ کتاب خواندن یا میانگین زمان اختصاص یافته به کتابخوانی در جامعه قوت و ضعف کتابخوانی در فرد یا در جامعه را مشخص می کند. یکی از معضلات مدارس نه صرفا دور کردن دانش‌آموزان از خواندن متون درسی خود است، بلکه دور کردن دانش‌آموزان از هر کتاب غیر درسی است. در مدارس ما عملا کتاب منفور می‌شود. افرادی که ممکن بود به حوزه خاصی، ولو غیردرسی، علاقه داشته باشند، به دلیل کور شدن استعدادشان از دنبال کردن کتاب‌های آن حوزه هم دوری می‌کنند. آقای حمید سپهر در این کتاب، که به همت نشر کتاب طه منتشر شده است، به آسیب‌شناسی کتاب‌نخوانی در مدارس ایران پرداخته است و…

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *