“آژنگ نیوز”:نشست مجازی”دیدار و گفتگو با علی رضاقلی”برگزار می شود.

به مناسبت انتشار کتاب «پوینده مردی به راه» (زندگی و زمانه علی رضاقلی)،‌ دویست و پانزدهمین نشست از سلسله‌ جلسات صبح پنجشنبه‌های بخارا به دیدار و گفتگو با علی رضاقلی اختصاص یافته است. این نشست با حضور محمود آموزگار، فرشاد مومنی، علی دهباشی و رسول رئیس‌جعفری در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در کتابفروشی فرهنگان قریب به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ضا قلی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


علی رضاقلی در سال ۱۳۲۶ در شمیران به دنیا آمد. وی تحصیلات متوسطه را در رشته ادبی در سال ۱۳۴۶ در دبیرستان بهرام قلهک شمیران به پایان رسانید و در همان سال در رشته علوم سیاسی به دانشکده حقوق دانشگاه تهران راه یافت. وی در سال ۱۳۵۰ موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی از دانشگاه تهران شد و پس از گذراندن خدمت سربازی در سال ۱۳۵۳ جهت ادامه تحصیل به دانشگاه سوربن و سپس مدرسه سیاسی مطالعات عالی پاریس رفت.
در سال ۵۷ پایان‌نامه دکترا را نیمه‌تمام رها کرد و به ایران بازگشت و به طور غیر رسمی به مطالعه و پژوهش در حوزه جامعه‌شناسی و اقتصاد سیاسی ایران پرداخت. کتاب «جامعه‌شناسی نخبه‌کشی» وی از شهرت خاصی برخوردار است و بیش از شصت بار توسط نشر نی تجدید چاپ شده است.
• کتاب‌های در دست تالیف و تدوین: «جامعه‌شناسی اقتصادی ایران: غارتی یا رقابتی»، «شرحی بر تاریخ مبارک غازانی به سبک نهادگرایان جدید»، «تاریخ اقتصاد سیاسی ایران به روایت شاهنامه فردوسی و با روش‌شناسی اقتصاد نهادگرای جدید»
• تالیف مقالات مختلف و متعدد علمی در فصلنامه‌های معتبر کشور
• مقالات فرهنگی و سیاسی گوناگون در مطبوعات تخصصی و عمومی
• ارائه سمینارها و سخنرانی های علمی و فرهنگی در همایش‌های مختلف علمی
جلسه دیدار و گفتگو با علی رضاقلی به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر پخش می‌شود:
Instagram.com/bukharamag
Instagram.com/farhangan.ir
Instagram.com/din_o_eqtesad

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *