“آژنگ نیوز”:نشست مجازی”به مناسبت انتشار کتاب «قانون، سیاست است»”برگزار می شود.

قانون - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


چه نسبتی بین سیاست و قانون یا سیاست و حقوق وجود دارد؟ گرگ و میش؛ یا روح و جسم؛ یا وضعیتی ورای این دوگانه‌ها؟ ایدۀ غالب، نزد نظریه‌پردازان این حوزه آن است که «سرشت قانون و حقوق، تابعی از گفتمان‌ها و رخدادهای سیاسی است».

به یک روایت، سیاست همان جنگ است با ابزارهای دیگر؛ پس می‌توان گفت قانون نیز همان سیاست و علایق سیاسی است با نمایشی دیگر. کتاب «قانون، سیاست است!» که چندی پیش از سوی انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده، منتخبی از مقالات چهار چهرۀ برجستۀ حقوق سیاسی است که تلاش کرده‌اند به این پرسش پاسخ دهند که چه نسبتی میان قانون و سیاست وجود دارد. به مناسبت انتشار این کتاب، با حضور مترجم و سه تن از استادان حقوق و علوم سیاسی، نسبت قانون و سیاست بررسی می‌شود.
در چهارمین نشست از سلسله‌ نشست‌های صبح جمعه‌های بخارا در کافه فلسفه، آقایان دکتر کیومرث اشتریان (عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران)، دکتر علی‌محمد فلاح‌زاده (عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی)، دکتر مسلم آقایی طوق (عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری) و دکتر حبیب‌اله فاضلی، مترجم کتاب (عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران) به همراه علی دهباشی مدیر مجله فرهنگی بخارا سخنرانی خواهند کرد. این نشست روز جمعه دوازدهم آذرماه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود و از کانال‌های زیر دراینستاگرام به صورت زنده قابل بازدید است:
@bukharamag
@negarestan

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *