“آژنگ نیوز”:دویست و سومین جلسه از سلسله نشست‌های صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص دارد به دیدار و گفتگو با ابوالحسن تهامی‌ که در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه ششم آبان‌ ۱۴۰۰ در محل کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود.
این نشست به علت رعایت موازین بهداشتی در دوران شیوع کرونا با حضور سردبیر مجلۀ بخارا به صورت مجازی از محل کتابفروشی قریب پخش می‌شود.

تهامی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


در این نشست، ژرژ پطروسی، علی بهبهانی و امید بهبهانی در مباحثی که با ابوالحسن تهامی مطرح می‌شود شرکت خواهند کرد.
ابوالحسن تهامی دانش‌آموختۀ دانشسرای عالی در رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی است. از سال ۱۳۳۶ بازیگر تئاتر بوده و از سال ۱۳۳۷ گویندگی فیلم و سپس مدیردوبلاژ بودند. در نمایش‌های بسیاری از جمله «محاکمه ماری دوگان»، «شاهزاده خانم تاتیانا» و «توپاژ» ایفای نقش کرده‌اند.
تهامی فیلم‌های مشهور و شناخته‌شده‌ایی را دوبله کرده است و صدای او برای اهل سینما آشناست. ازجمله فیلم‌های: «شورش در کشتی بونتی»، «چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد؟»، «سرگیجه»، «توپ‌های ناوارون»، «رومئو و ژولیت»، «کنتسی از هنگ‌کنک»، «رام کردن زن سرکش»، «هملت»، «بانی و کلاید»، «مرگ در ونیز»، «فارنهایت ۴۵۱»، «دکتر فاستوس»، «ازدواج سیسیلی» و ده‌ها فیلم دیگر.
تهامی در زمینۀ ترجمه نیز دستی توانا دارد و بیش از بیست کتاب از زبان انگلیسی ترجمه کرده است. ازجمله: «آئین زرتشت» (مری بویس)، «زندگی کوروش» (گزنوفون)، «تصویر دوریان گری» (اسکار وایلد)، شش نمایشنامه از شکسپیر، «شور زندگی» (ایروینگ استون) و کتاب‌های دیگر.
در زمینه «کتاب‌های گویا» نیز آثاری را خوانش و اجرا کرده است ازجمله: «شازده کوچولو»، «تاریخ بیهقی»، «بهارستان جامی»، «گلستان سعدی»، «بیژن و منیژه» و…
مراسم دیدار و گفتگو با ابوالحسن تهامی از ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه ششم آبان‌ ۱۴۰۰ در نشانی‌های زیر پخش می‌شود:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.ir

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *