“آژنگ نیوز”:پل بروکلین یک پل ترکیبی کابلی/معلق در شهر نیویورک است که بر روی رودخانه شرقی دربین مناطق منهتن و بروکلین ساخته سده است. پل بروکلین در ۲۴ مه ۱۸۸۳افتتاح شد و اولین گذرگاه ثابت رودخانه شرقی بود. این پل همچنین در زمان افتتاح طولانی ترین پل معلق جهان بود که دهانه اصلی آن ۱.۵۹۵.۵ فوت (486.3 متر) و عرشه ای ۱۲۷ فوت (۳۸.۷متر) بالاتر از میانگین آب بود. این دهانه در ابتدا پل نیویورک و بروکلین یا پل ایست ریور نامیده می شد. اما در سال ۱۹۱۵ به طور رسمی به پل بروکلین تغییر نام داد.

پیشنهادات مربوط به ساخت این پل ارتباطی بین منهتن و بروکلین برای اولین بار در اوایل قرن ۱۹ ارائه شد ، که در نهایت منجر به ساخت دهانه فعلی شد. طراحی پل توسط جان A. Roebling انجام شد. البته مهندس ارشد پروژه ،که پسرش واشنگتن روبلینگ بود،در طراحی بیشتر مشارکت داشت و همچنین همسر وی ، امیلی وارن روبلینگ ، نیز به او کمک کرد. ساخت و ساز در سال ۱۸۷۰آغاز شد و شرکت نیویورک بریج تحت کنترل تامانی هال بر ساختمان نظارت داشت ، اگرچه اختلاف نظرهای متعدد و تازگی طراحی ، پروژه را بیش از ح یعنی تا  سیزده سال طولانی کرد. از زمان افتتاح ، پل بروکلین چندین بار مجددا پیکربندی شده است.

 تا سال ۱۹۵۰ وسایل نقلیه اسب سواری و خطوط راه آهن از آن عبور می کرد. البته بعدها برای کاهش جریان ترافیکی ، پل ها و تونل های بیشتری در طول رودخانه شرقی ساخته شده است. به دنبال خراب شدن تدریجی ، پل بروکلین چندین بار در دهه های ۱۹۵۰ ، ۱۹۸۰ و ۲۰۱۰،بازسازی شده است . همچنین برای جلوگیری از زنگ زدگی ؛رنگ کردن پل یکی از مشکلترین کارها بوده است.

پل بروکلین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
نقاشان پل بروکلین در سال۱۹۱۴میلادی در حین کار

پل بروکلین جنوبی ترین پل از چهار پلی است که منهتن و لانگ آیلند را به هم متصل می کند .دیگر پلها عبارتند از: پل منهتن ، پل ویلیامزبورگ و پل کوئینزبورو در شمال. فقط عبور وسایل نقلیه مسافری و تردد عابران پیاده و دوچرخه  از روی پل مجاز است. پل بروکلین که از زمان افتتاح آن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اصلی شناخته شده است ، به نمادی از شهر نیویورک تبدیل شده است. در طول سالها ، این پل به عنوان محل بدلکاری ها و اجراهای مختلف و همچنین جنایت ها و حملات متعدد مورد استفاده قرار گرفته است. پل بروکلین به عنوان یک بنای تاریخی ملی ، یک نقطه عطفی در شهر نیویورک و یک نقطه عطف ملی مهندسی عمران تاریخی تعیین شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *