“آژنگ نیوز”:گرد مولر ، اسطوره فوتبال آلمان پس از شش سال نبرد با بیماری آلزایمر در سن ۷۵ سالگی درگذشت .مولر ۶۲ بازی برای آلمان غربی انجام داد و ۶۸گل به ثمر رساند. مهاجم افسانه ای تقریباً تمام دوران حرفه ای خود را در بایرن مونیخ گذراند . مولر همچنین با ۵۵۲گل در ۶۰۷ بازی ، رکورددار بهترین گلزن تاریخ بایرن مونیخ بود ، در حالی که مجموع گلهای دوران حرفه ای او ۷۱۱ گل در ۷۸۰ بازی برای باشگاه و کشور بود.

مهاجم سابق بایر مونیخ و تیم ملی آلمان، که در دوران حرفه ای خود لقب “بمب افکن” را داشت ، یکی از بزرگترین مهاجمان تاریخ بود او در طول دوران حرفه ای خود عناوین متعددی را کسب کرد – از جمله قهرمانی اروپا در سال ۱۹۷۲، جام جهانی در ۱۹۷۴ ، چهار عنوان بوندسلیگا و سه قهرمانی در جام ملت های اروپا.

مولر1 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مولر در نوامبر ۱۹۴۵ در بایرن متولد شد و حرفه خود را در تیم محلی خود ۱۸۶۱نوردلینگن آغاز کرد ، جایی که ۵۱گل قابل توجه در ۳۱ بازی بین۱۹۶۲و ۱۹۶۴ به ثمر رساند.

او سپس با مبلغ ۲۳۰۰ پوند به بایرن مونیخ پیوست و در کنار فرانتس بکن باوئر ، اسطوره تیم ملی ، یکی از بزرگترین تیم های تاریخ باشگاه آلمان مشغول بازی بود. مولر در فصل اول حضور خود ۳۳گل  برای بایرن به ثمر رساند.

این مهاجم تیمش را برای رسیدن به چهار جام بوندسلیگا و سه عنوان قهرمانی اروپا هدایت کمک کرد. بهترین فصل او فصل ۱۹۷۲-۱۹۷۳بود که در همه مسابقات به گونه ای شگفت انگیز ۶۶بار گل زد. آمار۵۵۲ گل او تقریباً دو برابر هر بازیکن دیگری در تاریخ باشگاه بایر مونیخ است.

مولر همچنین در سطح بین المللی  نیز به اوج  رسید و کار خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ آلمان با ۶۸ گل به پایان رساند. البته بعدا میروسلاو کلوزه با ۷۱ گل رکورد او را شکست.

مولر پس از خروج از بایرن در سال ۱۹۷۹ ، در تیم سابق میامی در فورت لادردیل استریکرز حضور داشت ، جایی که در کنار جورج بست ، اسطوره منچستریونایتد بازی کرد .او پس از سه سال حضور در ایالات متحده به دوران بازی فوتبال خود خاتمه داد.

مولر3 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هنگامی که دوران حرفه ای وی به پایان رسید ،او از اعتیاد به مشروبات الکلی رنج می برد ک و این مسئله او را با مشکلات مالی روبرو کرد. کارل-هاینز رومنیگه ، اولی هوینس و بکن باوئر ، اسطوره های بایرن مونیخ در توانبخشی به او کمک کردند و در سال ۱۹۹۱ او مربی جوانان این باشگاه آلمانی شد.

مولر شش سال پیش ، بیماری آلزایمرش  تشخیص داده شد و همسرش اوسچی، از او در خانه سالمندان باواریایی مراقبت می کرد.

مولر2 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هربرت هاینر ، رئیس باشگاه بایرن در مورد درگذشت مولرگفت: “امروز یک روز غم انگیز و تاریک برای باشگاه بایرن و همه هوادارانش است. گرد مولر بزرگترین مهاجمی بود که تا به حال وجود داشته ،علاوه بر آن او  یک شخصیت برجسته در فوتبال جهان است.”

“ما همه در سوگ عمیق با همسرش اوسی و همچنین خانواده اش متحد هستیم. بایرن بدون گرد مولر باشگاهی نخواهد بود که امروز همه ما دوستش داریم. نام و یاد او برای همیشه زنده خواهد ماند.

بکن باوئر ، هم تیمی سابق و دوست صمیمی او گفت: “همه چیزهایی که بایرن به وجود آورده به خاطر گرد مولر و اهداف او است.”

الیور کان ، مدیرعامل بایرن ، در بیانیه ای گفت: “خبر مرگ گرد مولر بر همه ما عمیقا تأثیر گذاشت.

او یکی از بزرگترین اسطوره های تاریخ بایرن است ، دستاوردهای او تا به امروز بی نظیر است و برای همیشه بخشی از تاریخ بزرگ باشگاه بایرن و تمام فوتبال آلمان خواهد بود.

مولر4 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لازم به یاد آوری است که چندین بازیکن حرفه ای سابق ، از جمله سر بابی چارلتون ، گوردون مک کوئین و نوبی استایلز ، مبتلا به این بیماری شده اند ، از جمله پنج نفر از اعضای تیم ملی بریتانیا در جام جهانی ۱۹۶۶.

بسیاری از بخشهای صنعت فوتبال – از جمله Sportsmail – از دولت درخواست کرده اند که ارتباط بین فوتبال و بیماریهای مغزی طولانی مدت را تجزیه و تحلیل کند که یکی از دلایل بالقوه زوال عقل  و ناشی از فوتبال عنوان شده است.

Sportsmail در ارتباط با انجمن ورزش آلزایمر در برابر دمانس ، کمپینی را برای فوتبال راه اندازی کرد تا سرانجام در نوامبر ۲۰۲۰به مشکل زوال عقل به صورت جدی رسیدگی شد.

در نتیجه در اوایل تابستان امسال ، در فوتبال انگلیس برای اولین بار محدودیتی برای فوتبال بزرگسالان اعلام شد .بر اساس این دستورالعمل؛ بازیکنان حرفه ای در حال حاضر به زدن ۱۰ ضربه سر در هفته ودر تمرینات محدود شده اند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *