“آژنگ نیوز”:یک مجسمه در قبرستانهای  آلمان به دلیل شباهت به هیتلر برداشته شد. شباهت به هیتلر، کار دست یک مجسمه ساز آلمانی داد.بر سینه این مجسمه بر سینه‌ مجسمه عدد ۸۸ حک شده بود، عدد رمزی که به معنای «درود بر هیتلر» است.

به دنبال اعتراضات صورت گرفته مقامات شهری در آلمان دستور برداشتن مجسمه‌ای را دادند که مردی به یادبود پدر درگذشته‌اش نصب کرده بود. علت این اقدام شکایت‌‌ها از شباهت زیاد مجسمه به آدولف هیتلر ذکر شده است.

این مجسمه چوبی در قبرستان شهر ویل ایم شونبوخ در ایالت بادن-وورتمبرگ واقع در جنوب غرب آلمان نصب و بر سینه‌اش عدد ۸۸ حک شده بود، عدد رمزی به معنای درود بر هیتلر، زیرا حرف H (حرف اول ۲ واژه‌ «درود»  و «هیتلر») هشتمین حرف الفبای آلمانی است.

طبق تحقیقات روزنامه آلمانی بیلد این مجسمه که در ابعاد واقعی انسان ساخته شده مربوط است به مردی به نام ایوالد ای، نجاری که در سال ۲۰۱۳ درگذشته است.

پسرش اولیور که حالا ۵۱ ساله است به تازگی  این مجسمه چوبی را رونمایی کرد، اما خیلی زود شهردار این شهر شکایاتی در این مورد دریافت کرد. او گفت «ظرف چند روز ۶ شکایت از شهروندانی دریافت کردم که این مجسمه چوبی نگران‌شان می‌کرد.»

methode times prod web bin 40677258 ee1b 11eb 8f01 2c678acbb979 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بدین ترتیب مجسمه را برداشتند، ولی پسر اصرار داشت عدد «۸۸» به پلاک خانه پدرش اشاره داشت. وکیل وی در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت «آقای ای. نازی نیست. پدرش ۳۰ سال صندوقدار یک باشگاه فوتبال بوده است

پلیس گفت تحقیقاتی در خصوص احتمال استفاده از نمادهای مربوط به سازمان‌های غیرقانونی در دست انجام است. سخنگوی پلیس در مصاحبه با خبرگزاری آلمانی تی-آنلاین گفت «می‌دانیم مجسمه مال چه کسی است ولی هنوز نمی‌دانیم قصد و نیت پس آن چه بوده است

نمایش عمومی نمادهای نازی از جمله صلیب شکسته و علامت اس‌اس یا سلام نظامی نازی‌ها و عباراتی هم‌چون «درود بر هیتلر» در آلمان ممنوع است.

در سال ۲۰۱۹ چند کلیسا در آلمان متهم شدند به استفاده از زنگ‌هایی که روی آن‌ها نمادهای نازی و صلیب شکسته حک شده بود.

به گزارش دیه وِلت، کلیسای انجیلی تورینگیا متهم به شکستن قانون منع استفاده از نمادهای نازی و به کار بردن ۶ تا از این زنگ‌ها در ۵ کلیسا از جمله در روز یادبود هولوکاست شد.

سخنگوی این کلیسا در مصاحبه با خبرگزاری کی‌ان‌ای گفت: ‘می‌شد این حکاکی‌ها را پاک کنیم اما باید می‌دیدیم این کار با قانون حفاظت از یادبودهای تاریخی هم‌خوانی دارد یا نه’

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *