“آژنگ نیوز”:بر اساس گزارشی از سینما در سوئیس؛دراین کشور ۲۷۰سینمای این کشور برای انواع سلیقه  ها فیلمهای مختلف را به نمایش می گذارد.

مانند سایر نقاط  دنیا ، اکثر سینماهای سوئیس آنچه را که فکر می کنند تقاضا دارند،عرضه می کنند و در نتیجه فیلم های پرفروش هالیوود را بیشتر نمایش می دهند .البته از۱۹۹۵محبوب ترین فیلم های سوئیسی نیز در سینماهای این کشور به نمایش در می آیند. با این اوصاف در حدود ۵ درصد بلیط های سینما برای فیلم های سوئیسی اختصاص یافته است.

اکثر سینماهای سوئیس راحت و از نظر فنی مجهز هستند-اما به هیمن دلیل هم می توانند گران باشند. در حالی که قیمت بلیط  به طورمتوسط حدود ۱۶ CHF (۱۶.۶۰ دلار) است ، در شهرها این قیمت می تواند ۱۹ دلار باشد

اما با این حال ، امتیازات و امکانات تخفیف قابل توجه مختلفی برای دانشجویان ، مستمری بگیران ، خانواده ها و غیره در دسترس است ، همچنین بسیاری از سینماها نرخهای ارزان قیمت را برای همه ,در روزهای دوشنبه ارائه می دهند. دو تا از گروههای اصلی سینما های سوئیس نیز ،در لینک QuinnieExternal و لینک KitagExternal ، کارت سینما را با تخفیف برای ده فیلم ارائه می دهند. همچنین اکثر سینماها رزرو آنلاین  را با تخفیف قیمت ارائه می دهند.

swiss cinema double beds - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سوئیس  برای انواع سلیقه ها امکان فیلم دیدن فراهم شده است.مثلا برخی می خواهند تا آنجا که ممکن است هنگام تماشای فیلم مورد علاقه خود در سینما احساس راحتی کنند. اما با محدود بودن فضای صندلی های سینما ، تماشاگرفقط می تواند راست بنشیند و نه بیشتر. علاوه بر این ، اجازه ندارید پای خود را روی صندلی قرار دهید. بنابراین باید پاهای خود را به مدت طولانی روی زمین قرار دهید.

البته سینماهای مجلل با صندلی هایی که می توان بر روی آنها دراز کشد به تماشاگران فیلم اجازه می دهند به راحتی خود را به هر شکلی که دوست دارند قرار دهند. علاوه بر این ، آنها می توانند پاهای خود را بر روی زیرپایی های راحت قرار دهند ، در حالی که به حالت دلخواه خود مستقر شده اند.

بدین ترتیب برخی از سینما های سوئیس “تماشای راحت” را به سطح دیگری می برد.حتی تعدادی ازسینماهای سوئیس صفحه نمایش هایی در سرویس های بهداشتی اشان دارند که اگر تماشاچی ضرورت داشت سالن اصلی نمایش فیلم را ترک کندُ از دنبال کردن فیلم محروم نشود.

سینما در سوپسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به عنوان یک نمونه از سینماهای مدرن و راحت باید اشاره کرد:سینما پاته در شهرداری Spreitenbach ، سوئیس ، یک اتاق خواب VIP با تخت های دو نفره به جای صندلی های معمولی عمودی دارد. تماشاگران  این سینما می توانند در حالی که از تماشای فیلم لذت می برند ، دراز بکشند.

اتاق خواب VIP سینمای سوئیس دارای 11 تخت دو نفره با بالش ، ملحفه و پتو است. در چنین وضعیتی  مشکل است که در طول فیلم بیدار بمانید. هر تخت دارای پشتی قابل تنظیم است ، بنابراین می توانید وضعیت سر خود را بالا یا پایین بیاورید تا راحت ترین موقعیت خود را پیدا کنید. علاوه بر این ، هر تخت دارای یک میز کنار تخت است تا شما  خودرا در خانه احساس کنید. اما این همه ماجرا نیست. دسترسی به اتاق خواب VIP همچنین شامل غذا و نوشیدنی رایگان است. شما حتی نیازی به بلند شدن ندارید تا میان وعده های خود را تهیه کنید زیرا کارکنان آن را به شما ارائه می دهند.

قیمت بلیط VIP حدود 48.50 دلار است. این قیمت  با توجه به تمام راحتی و تجملاتی که ارایه می شود، کاملاً منطقی است. البته هنوز هم می توانید بلیط معمولی را با 19 دلار انتخاب کنید ، به خصوص اگر فکر می کنید تخت دو نفره اغراق آمیز است. با این حال ، شما نمی توانید تنقلات رایگان و دمپایی رایگان همراه با بلیط VIP دریافت کنید.

علاوه بر اتاق خواب VIP با دو تخت ، سینمای سوئیس دارای اتاق خواب های VIP دیگر با امکانات مختلف است. این شامل اتاق VIP با مبل های دو نفره با بالش و میزهای جانبی می شود. کودکان همچنین می توانند دربخش VIP  و در سینمای کودک با تعداد زیادی کیسه توپ کوچولو، گودال و سرسره  تماشای فیلم راتجربه کنند. هر بلیط VIP برای کودکان 14 دلار هزینه دارد.در مجموع

سینمای کودکان به بچه ها اجازه می دهد هنگام تماشای فیلم بازی کنند.

swiss cinema pathe children area - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته برخلاف انتظار، مردم از تخت های دو نفره  در این سینما ها؛ به سبب نبود اطمینان از نظر بهداشتی استقبال نکرده اند. به طور طبیعی ، مردم نظافت  و بهداشت محیط وتخت ها را زیر سوال برده اند ، زیرا این مبلمان برای استفاده عمومی در نظر گرفته نشده است. اما مدیرعامل Cinema Pathé ، Venanzio Di Bacco ، اطمینان می دهد که ملحفه های تختخواب به طور مداوم بعد از نمایش هر فیلم تغییر می کند. با وجود این بیانیه ، مردم در رسانه های اجتماعی هنوز در مورد جنبه بهداشتی سینمای سوئیس قانع نشده اند.

ترجمه:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *