“آژنگ نیوز”:چرا بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو  لغو نشد؟ این سوال مطرح است که علیرغم مشکلات فراوان ناشی از بیماری کورونا ،چراهمچنان نسبت به برگزاری بازیها  تاکید شده بود

.واقعیت آن است که بر اساس مفاد قرارداد بین IOC (کمیتهٔ بین‌المللی المپیک )و شهر میزبان توکیو نشان ؛ تنها IOC می توانست این رویداد را لغو کند.بیش از هرچیز این رویداد برای IOC  درآمد مالی همراه داشته است. ارزیابی  می شود IOC حدود ۷۰٪ از درآمد خود را از طریق حق پخش و ۱۸٪ از طریق حمایت مالی بدست آورد.

اما توماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی المپیک گفته که تفکر تغییر زمان مسابقه “باعث بی خوابی مردمی شد که شبها منتظر پخش مسابقات المپیک بودند “. وی اصرار داشت که بازی ها باید “برای امید دادن به آینده” حتما برگزار شود.

How to cancel an Olympic Game e1621586675408 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رئیس سازمان بهداشت جهانی ، دکتر تدروس آدانوم قبرئیسوس ، نیز از این رقابت حمایت کرد و معتقد بود که این امر می تواند نشان دهد که چه می توان با اقدامات حفاظتی صحیح Covid انجام داد.

اما توشیرو موتو ، رئیس کمیته برگزاری توکیو ۲۰۲۰ ، لغو بازی های المپیک را حتی در جریان این بازی ها نیز رد نکرده است. وی اظهار داشت که آمار بیماران مبتلا  را زیر نظر خواهد گرفت و در صورت لزوم “بحث و گفتگو” خواهد کرد.

اگر سازمان دهندگان توکیو قرارداد را لغو کنند ، احتمالاً ضررهای مالی فقط متوجه طرف ژاپنی خواهد بود.

بودجه بازی های توکیو ۲۰۲۰ ،۱۲.۶ میلیارد دلار (۸.۹ میلیارد پوند) تعیین شده ، اگرچه گزارش شده است که هزینه واقعی ممکن است دو برابر آن باشد.

گروه ورزش المپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *