به گزارش “آژنگ نیوز”تاریخ آیین سلام کردن در هند به دوره اساطیری باز میگردد.در هند اگرچه ممکن است جمله “namaste” نمسته را همراه با یک ژست و حالت تعظیم مانند بشنوید. اما این  مدل سلام کردن هندی بیشتر در خود هندوستان رواج دارد. بنا بر این هندیانی که  در فرهنگ غربی زندگی کرده اند ،معمولا تعظیم کردن را ازمتن  نمادهای فرهنگی خود حذف کرده اند.

Divya L. Selvakumar ،”دیوی سلوا کومار”یک هندو آمریکایی با ریشه خانوادگی در تامیل نادو ، و بنیانگذار سرویس جهانی هندو های آمریکایی ، می گوید: “تاریخ [این ژست] به چندین هزار سال پیش برمی گردد.” “اینمدل سلام کردن در ریگ ودا ، قدیمی ترین از چهار ودا [متون مهم هندو] ذکر شده است.”

image 206 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نمسته دراصطلاح سانسکریت به معنی “خم شدن یا تعظیم کردن در برابر تو” است ، و بنابراین ، سلواکومار می گوید ، “یک نفر هنگام انجام namaste به شخص دیگری کمی [سر] را خم می کند تا نشان دهد” الهه درون من به همان الوهیت درون شما تعظیم می کند. و این نشانه احترام و سپاسگذاری است. “

هندی ها  معتقدند در این سلام ؛ احترام  وفروتنی وجود دارد و اعتقاد بر این است که  حالت بدنی(مودرا) از شخصی که با جدیت آن را انجام می دهد نیز محافظت می کند.

آنجولا میا سینگ بایس ، متخصص آسیب و آسیب های بودایی Nichiren ، توضیح می دهد: “با جمع کردن دست ها به سمت یکدیگر ، انرژی خود را محافظت می کنید و در مقابل آماده جذب انرژی مثبت  شخص دیگر هستید.”

ترجمه:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *