به گزارش “آژنگ نیوز”تصویری مراسم ازدواج استیفن هاوکینگ قبل از دچار شدن به بیماری دیده می شود.استیون ویلیام هاوکینگ ، کیهان شناس انگلیسی در 8 ژانویه 1942 ، 300 سال پس از مرگ ستاره شناس گالیله ، در انگلیس متولد شد.اوعلی رغم اصرار پدرش برای تمرکز بر پزشکی ، در کالج دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد و در آنجا فیزیک خواند. هاوکینگ برای تحقیق در کیهان شناسی ، مطالعه جهان به عنوان یک دانشجو، به کمبریج رفت.در اوایل سال 1963 ، دربیست و یکمین سالگرد تولد ،هاوکینگ به بیماری نورون حرکتی(یک نوع فلج و تحلیل رفتن تدریجی عضلات) مبتلا شد.درست قبل از تشخیص شدت بیماری ، هاوکینگ با جین وایلد آشنا شد و هر دو در سال 1965 ازدواج کردند. این زوج قبل از جدایی صاحب سه فرزند شدند.

image 23 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با پیشرفت بیماری پزشکان  انتظار نداشتند او بیش از دو سال زندگی کندو قادر به اتمام رساندن دکترای خود باشد. با این حال ، هاوکینگ نه تنها دکترای خود را به دست آورد. بلکه در دهه های بعد مسیر های جدیدی را برای درک جهان بوجود آورده است.

با گسترش بیماری ، هاوکینگ تحرک کمتری پیدا کرد و شروع به استفاده از ویلچر کرد. صحبت کردن چالش برانگیزتر شد و در سال 1985 پیشرفت بیشتر بیماری، باعث از دست رفتن کامل گفتار شد. به همین منظور دستگاه تولید گفتار ی ویژه در کمبریج ،ساخته شده همراه با یک برنامه نرم افزاری ،این وسیله به عنوان صدای الکترونیکی وی عمل می کرد ، به هاوکینگ اجازه می داد با حرکت دادن عضلات گونه ، کلمات خود را انتخاب کند.هاوکینگ در سال 1995 دوباره ازدواج کرد اما در سال 2006 طلاق گرفت.

استیون هاوکینگ به عنوان یکی از درخشان ترین فیزیکدانان نظری تاریخ شناخته می شد. کارهای او در مورد ریشه و ساختار جهان ، از انفجار بزرگ تا سیاهچاله ها ، انقلابی در این زمینه ایجاد کرد . کتاب های پرفروش وی خوانندگانی را که ممکن است سابقه علمی هاوکینگ نداشته باشند به سوی خود جلب کرده است. هاوکینگ در 14 مارس 2018 درگذشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *