به گزارش “آژنگ نیوز”کتاب “خاله آمریکا”منتشر شد.نویسنده: لئوناردو شاشا، ترجمه صنم غیائی، نشر ققنوس، ۲۵۶ صفحه، ۳۹۰۰۰ تومان.

image 9 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

«خاله آمریکا» ۴ داستان دارد که تغییر آدم‌ها و جامعه آن‌ها را به هم مرتبط می‌کند. داستان‌ها قهرمان هم دارند که همین‌تغییر جامعه و آدم‌ها باعث دگرگونی‌شان می‌شود. خلاف دیگر کتاب‌های لئوناردو شاشا، در داستان‌های این‌کتاب، خبری از مفاهیمی مثل قتل، جنایت، کارآگاه و مافیا نیست. او در داستان‌های «خاله آمریکا»، سیسیلِ بعد از جنگ جهانی دوم، سیسیل دوران پیش از گاریبالدی و سیسیل زمان جنگ داخلی اسپانیا را تصویر کرده است. چاشنی این‌تصویرکردن هم زبان طنز و شوخی است.

مشکلات خانوادگی و نزاع بین اعضای خانواده‌ها، دعواهای هر روزه کمونیست‌ها و کشیش‌ها، فاشیست‌ها و آزادی‌خواه‌ها، فقیر و غنی و دوقطبی‌های دیگر اتفاقاتی هستند که این‌نویسنده ایتالیایی با شوخی و طنز در داستان‌های کتاب «خاله آمریکا» آورده است.

«خاله آمریکا»، «مرگ استالین»، «چهل و هشت» و «آنتیموان» عناوین ۴ داستانی هستند که در این‌کتاب چاپ شده‌اند. هرکدام از داستان‌های این‌کتاب دربرگیرنده بخش‌هایی از زندگی مردم سیسیل در جنوب ایتالیا در روزگاران مختلف است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *