روزنامه گاتزتا دلو اسپورت۱۲۵ساله شد.  خوانندگان  روزنامه از طریق صفحات متمایز صورتی روشن در سراسر جهان با این روزنامه آشنا شده اند .روزنامه گاتزتا دلو اسپورت  اولین بار در این هفته ودر ۱۲۵سال پیش در کیوسک های خبری منتشر شد.روزنامه چنان توسعه یافته که امروزه به یک موسسه  بزرگ تبدیل شده است.

این روزنامه قهرمانان المپیک ، پیروزی ها و شکست های جام جهانی را تحسین  و تفسیرکرده و همچنین رسوایی ورزشی را افشا کرده و سندی است که  فاجعه های ورزشی را ثبت است. البته به بهانه ورزش این روزنامه به وقایع اجتماعی نیز توجه کرده وحتی یک صفحه اول را به مرگ پاپ اختصاص داده است.

گفته می شود این روزنامه بیشترین میزان خواننده را در ایتالیا دارد ، چه به صورت چاپی و چه به صورت آنلاین .قطعا این استقبال  بنیانگذاران روزنامه  یعنی  اوگنیو کامیلو کوستامانیا و الیسو ریورا را که در سال۱۸۹۶،آن را تاسیس کردند؛متعجب خواهد کرد.

image 7 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در ابتدا دفتر این روزنامه در میلان قرار داشت. چاپ اول ، که روی کاغذ سبز و به رنگ صورتی منتشر شد، همزمان با افتتاحیه اولین بازی های المپیک دوران مدرن در آتن بود. این روزنامه درچهار صفحه بود. ۲۰۰۰۰  نسخه از آن چاپ شد و بلافاصله با قیمت نسخه ای ۵ سنت تمام آن فروخته شد.

گاتزتا دلو اسپورت همواره با ابتکارهای خود در زمینه درج تیتر و گزارشهای جالب خوانندگانش را شگفت زده کرده است.

در سال 2005 ، در صفحه اول تیتر اصلی اش، خداحافظی با مردی بود که زمانی دروازه بان ،شناگر و دوچرخه سواری مشتاق بود.گاتزتا در مورد این ورزشکار نوشته بود: برای او ورزش به معنای تعادل بخشیدن به روحیه بود.روزنامه با این ورزشکار وداع کرده بود. البته او یک ورزشکار معمولی نبود؛او پاپ ژان پل دوم بود.

همچنین وقتی ایتالیا میزبان بازیهای المپیک زمستانی در سال ۲۰۰۶ بود؛روزنامه گاتزتا یک روزنامه ویژه و برای بزرگداشت  المپیک زمستانی  و به صورت روزانه تولید کرد.

ترجمه احسان محرابی

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *