به گزارش “آژنگ نیوز”کودکان تهرانی برای نجات این شهر از آلودگی هوا وارد صحنه شدند.نمایشگاه نقاشی،شهری که من دوست دارم ببینم،از ۶ تا۱۴بهمن ماه تا سال ۱۳۹۹ در محل خانه هنرمندان واقع در خیابان ایرانشهر در حال برگزاری است.بنا بر اعلام برگزار کنندگان نمایشگاه ودر بروشور اطلاع رسانی آمده است:تصاویر پیش روی شما روایتی است از آرزوهای کودکان شهر تهران که توقع آنها از شهری که دوست دارند در ان به تصویر درآمده. این نقاشی ها صدای بخشی از کودکان و نوجوانا نشهر تهران است. صدایی که اگر شنیده شود،در مسیر رسیدن به استاندارد”شهر دوستدار کودک” چراغی پیش روی سیاست گذراران و برنامه ریزان خواهد بود.

image 228 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسابقه ی نقاشی کودکان تهران در اولین دوره با عنوان “شهری که من دوست دارم”هم مسیر با پروژه ی شهر دوستدار کودک در تهران طراحی و اجرا شد.طرحی که در آن،مشارکت کودکان و اخذ نظرات آنها در برنامه ریزی و ساخت شهر مورد نظر است.

استقبال از دوره ی اول این رویداد با رسیدن بیش از ۹۴۰۰ اثر به دبیرخانه منبعی گرانبهابرای پژوهش گران حوزه های شهری به دست داد. از این میان ۱۴۴ اثر به مرحله نهایی رسید که علاوه بر حضور در نمایشگاهی ۱۰ روزه.در تابلوهای شهر تهران نیز اکران شد.همچنین آثار برتر مرحله ی نهایی در کتابی نفیس نیز منتشر شد که همزمان با دور دوم.نسخه ی الکترونیکی آن نیز به رایگان در فضار مجازی نشر یافته است.

از آن جا که دوره ی دوم این مسابقه همزمان شد با شیوع کرونا و خانه نشینی کودکان و خانواده ها،از میان تعطیلی این رویداد و بر پایی هدفمند آن،راه دوم را انتخاب کردیم.موضوع مسابقه را نسبت به شرایط کودکان خانه نشین طراحی کردیم.

image 227 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این دوره علی رغم خوش بین ترین پیش بینی ها نزدیک به ۱۴۸۵۰اثر به دبیر خانه رسید که حتی برای شرایط غیر کرونایی هم رقم بزرگی است.امسال کودکان از نقاشی های خود با موبایل و دیگر دوربین ها عکس گرفته و از طریق سامانه اینترنتی برای ما ارسال کردند.هیات انتخاب اولیه ۱۸۰۰ اثر را برای داوری نهایی برگزید که در پایان ۲۰۳ اثر نظر داوران را جلب کرد.

اثرات کرونا مانند فاصله گذاری بین افراد خلوت شدن تصاویر از نشانه های جمعی و انسانی ُو..هرچند در آثار مشهود است، اما باز هم نگاه تحلیلی کودکان به شهر مورد علاقه شان نوید روزهای بهتری را می دهد.

image 229 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

داوران این نمایشگاه عبارت بودند از:ایرج طهماسب،جمال اکرمی،محمد علی بنی اسدی،آتوسا صالح وحدیثه قربان.اینگونه نمایشگاه هاتاثیر بسیار قابل توجهی در حل مشکلات اجتماعی و جلب حمایت اقشار مختلف اجتماعی خواهد داشت.زیرا کودکان آینده ساز هستند و به روایت آنکه گفت اگر می خواهید سالها به جامعه خدمت کنید انسان بسازید،چنین نمایشگاههای برای رسیدن به این اهداف موثر هستند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *