به گزارش “آژنگ نیوز”موزه کشتی وایکینگ (Vikingskipshuset )بزرگترین موزه نروژ است که به نیاکان دریانورد نروژیهااختصاص داده شده است .این موزه که  درشهر اسلوواقع شده، دارای سه کشتی وایکینگ قرن 9 است که هر کدام به عنوان میراث دریانوردی وایکینگ های برجسته نگهداری می شوند.

بزرگترین کشتی این مجموعه یک کشتی 70 فوتی به نام Oseberg است که در حدود سال 800 میلادی ساخته شده است. این کشتی متعلق به یک سردار و دو همسرش بوده و در آن ملزومات مورد نیاز زندگی نگهداری می شده که می تواند نحوه زیست وایکینگ ها را یادآوری کند.

image 108 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این موزه کشتی Gokstad Ship و کشتی Tune نیز وجود دارند که کشتی Gokstad 23 متر طول دارد. بازدید کنندگان همچنین می توانند  در این  نمایشگاه ، فیلمهایی که بر اهمیت زندگی دریایی و نفوذ آن بر فرهنگ نروژ تمرکز دارد ، نیز به نمایش در می آیند. همچنین موزه تاریخی اسلو دارای مصنوعاتی از سراسر جهان و در طول تاریخ است، از مومیایی های مصرگرفته تا سکه های طلای تاریخی.

درحقیقت این یکی از مهمترین جاذبه های اسلو به شمارمی آید.این نمایشگاه همچنین درحال اضافه کردن کشفیات جدید عصر وایکینگ است که شامل یک کلاه ایمنی وایکینگ می شود که به خوبی حفظ شده است. موزه کشتی های وایکینگ توسط موزه تاریخ فرهنگی اداره می شود.

ترجمه احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *