به گزارش “آژنگ نیوز”هلگا ویه ، پیرترین کتابفروش آلمان در سن 98 سالگی درگذشت. او رمان های جنایی را وحشتناک میدانست ، اودوست داشت بیشتر کتاب های کودکان و جوانان را بفروشد. همانطور که خانواده و مقامات شهری دیروزدر روز سه شنبه تأیید کردند ، هلگا 98 ساله در اوایل ژانویه در Salzwedel درگذشت

با وجود بیماری همه گیر کورونا و پیری ، ویه تا همین اواخر روزانه در کتابفروشی خود کار می کرد. وی در منطقه به عنوان “قدیمی ترین کتابفروش آلمان” شناخته می شد ، اگرچه هیچ تأیید رسمی  در این باره وجود نداشت.

ویه در سال 1922 در آپارتمان بالای کتابفروشی تأسیس شده توسط والدینش در سال 1840 متولد شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 ، وی کار در شغل کتابفروشی پدر و پدربزرگش را آغاز کرد. در سال 1965 وی کتابفروشی را تحویل گرفت و مستقلا فعالیت کرد.

image 43 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اشپیگل حدود دو سال پیش با هلگا ویه ملاقات کرده و فیلم مستندی از زندگی او تهیه کرده بود.

در آن زمان ، او منظور خودش را از کتابفروشی ارائه یک مجموعه خوب برای مردم توصیف کرد.او فقط کتابهایی را از ناشران منتخب و بخصوص،که برنامه ها و ایده هایشان را دوست داشت، می فروخت. کتاب مورد علاقه او: نسخه جدید Erika Mann “Stoffel پرواز بر فراز دریا”بود. در این کتاب  ، توماس مان سفر یک پسر بچه با  یک زپلین را  به نزدعموی ثروتمندش در نیویورک توصیف می کند. وایه گفته بود ، پدرش این کتاب را در حالی که ده ساله بود به او داد.

در سال 2017 ، هلگا ویه جایزه ویژه جایزه کتابفروشی آلمان را برای خدمات برجسته و بلند مدت در زمینه کتابفروشی آلمان دریافت کرد.

ترجمه احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *