کتاب”فرهنگ، نوآوری، توسعه”منتشر شد.نویسنده :دانیلا آنجلینا جلینسیک، مترجمین: حجت‌الله خدری غریب‌وند و علیرضا جابری، انتشارات نقد فرهنگ، چاپ اول ۱۳۹۹، ۱۸۰صفحه، ۳۵۰۰۰تومان.

image 15 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

در این کتاب نویسنده استدلال می‌کند که فرهنگ – به‌مثابه یک امر مستقل – می‌تواند به عنوان نیروی محرکه‌ای قوی برای توسعه پایدار عمل کند و در عرصه‌های مختلف نوآوری‌ها را توسعه دهد.

استفاده از لفظ می‌تواند به این معنی است که فرهنگ الزاماً قرار نیست که نیرو محرکه توسعه پایدار باشد. شاید فرهنگ‌هایی از جمله اشکال نوآورانه آن در جهت توسعه پایدار نباشند. مطمئناً فرهنگ‌های تجاری‌تر، ظاهری‌تر و حتی مخربی وجود دارند که در ترویج توسعه پایدار نقش عمده‌ای ندارند، چه رسد به اینکه فرآیندی را برای احیای جامعه توسعه و بسط دهند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *