مجید سمیعی جراح مغز و اعصاب در خرداد ماه سال ۱۳۱۶ خورشیدی از پدری رشتی و مادری اصالتاً شیرازی در تهران دیده به جهان گشود.

پس از عزیمت خانواده از تهران به رشت و اقامت در محله تلفنخانه (بحرالعلوم فعلی) وی تحصیلات ابتدایی را در این شهر و دوره متوسطه را در دبیرستان شاهپور به پایان رسانید و سپس برای ادامه تحصیل عازم کشور آلمان گردید.

رشته‌های زیست ‌شناسی و پزشکی را در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ شهر ماینتس به پایان رسانید و سپس دورهٔ تخصص جراحی مغز و اعصاب را زیر نظر کورت شورمن شروع کرد و در سال چهل و نه به اخذ درجهٔ تخصص در این رشته نایل آمد.

image 76 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال1351 به درجه پروفسوری و جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه مایتس نایل شدو در سال 1356 ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب را در شهر هانوفر آلمان برعهده گرفت واز آن پس به خدمات ودرمان بیماران مشغول شد.درسال 1371 به ریاست فداراسیون جامعه جهانی جراحان مغز و اعصاب انتخاب شدو تجربیات علمی خود را در سیزده کتاب و دویست مقاله علمی منتشر ساخت.

این شخصیت برجسته علمی جهان تاکنون چندین جایزه علمی جهانی دریافت کرده وتجلیل فراوانی از او در ایران وجهان بعمل آمده است.

امیر سمیعی، پروفسور جراحی مغز و اعصاب و معاون مؤسسه‌ی بین‌المللی علوم اعصاب هانوفر آلمان است و امیره سمیعی در رشته‌ی اقتصاد تحصیل کرده است. پروفسور مجید سمیعی امروزه در هانوفر آلمان سکونت دارد و از طریق ایمیل نیز پاسخ گوی بیماران مغز و اعصاب می باشد. کسانی که در این رابطه مشاوره می خواهند، میتوانند به آدرس ایمیل او رجوع نمایند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *