بروس لی بانی شهرت ورزشهای رزمی در سینمااست ،به همین جهت به زندگی اش از نگاه تصویر،مروری خواهیم داشت.

image 208 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

انقلاب در هنرهای رزمی

بروس لی با ادغام سبک‌ها و روش‌های گوناگون مبارزاتی، در هنرهای رزمی انقلابی بر پا کرد.

image 209 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رهایی از قالب‌هایی تنگ

سبکی که بروس لی ابداع کرد “جیت کان دو” نام دارد که معنی آن چیزی معادل “روش مهار مشت” است. این سبک روشی آزاد برای دفاع از خود است. بروس لی معتقد بود که رزمی‌کار نباید خود را در قالب تنگ قواعد و تکنیک‌های معین حبس کند.

image 211 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نخستین گام‌ها در تلویزیون

بروس لی در آغاز فعالیت‌های هنری خود در آمریکا و پیش از آنکه عالم سینما را تسخیر کند، در سریالی تلویزیونی به نام “زنبور سبز” بازی کرد. این سریال که نخستین پله‌ی شهرت بروس لی بود، در ۳۰ بخش تهیه و پخش شد.

image 212 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بازیگر مهمان


بروس لی در فیلم “مارلو” که جیمز گارنر نقش اصلی آن را بازی می‌کرد، نقش کوچکی بر عهده داشت. جیمز گارنر نیز مانند استیو مک‌کوئین، جیمز کابرن و لی ماروین از شاگردان بروس لی برای آموزش ورزش‌های رزمی بود.

image 213 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نبرد قرن

صحنه‌ای از فیلم “راه اژدها” که در آن “نبرد قرن” در ورزش‌های رزمی رخ داد و آن رویارویی بروس لی با چاک نوریس قهرمان وقت کاراته‌ی آمریکا بود. با موفقیت این فیلم درهای هالیوود به روی بروس لی گشوده شد.

image 214 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رویایی که تحقق نیافت

صحنه‌ای از فیلم “اژدها وارد می‌شود” که جکی چان (راست در تصویر) ستاره‌ی بعدی فیلم‌های رزمی هم در آن نقش کوچکی بازی کرد. ضربه‌ی بروس لی در این فیلم باعث مجروح شدن جکی چان شد و بروس لی بعد از عذرخواهی به او قول داد که از او برای شرکت در فیلم بعدی خود دعوت می‌کند. چیزی که با مرگ بروس لی هرگز تحقق نیافت.

image 215 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اثر ناتمام

“بازی مرگ” نام آخرین فیلم بروس لی بود که به دلیل مرگ او ناتمام ماند. صحنه‌‌هایی از این فیلم فیلمبرداری شده بود و در یکی از آنها کریم عبدالجبار، ستاره نامدار آن زمان بسکتبال آمریکا در مقابل بروس لی قرار می‌گیرد”.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *