موز قرمز رنگ گونه‌ای از موزهای وحشی است که میوه بومی آمریکای جنوبی است و بسیار شیرین‌تر از سایر موزها از جمله موز زرد رنگ است.

موز قرمز (Musa acuminata Red Dacca) در جزیره موریس  نیزیافت می شود و دارای گوشتی تیره رنگ ،میوه  نیمه نرم است که توسط پوسته ای ضخیم ، به رنگ قرمز احاطه شده است. طعم موز قرمز بسیار شیرین است . اگرچه می توان آن را به صورت تازه مصرف کرد ، اما به عنوان یک نوع ماده پخته شده  نیز ارزشمند است که هم در دسرها و هم در غذاهای نیمه شور از استفاده می شود. موز قرمز را می توان در مربا ، یا در ساخت تارت یا کیک نیز استفاده کرد.

image 243 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

موز قرمز مانند سایر موزها کشت می شود ، با این تفاوت که باید کاشت عمیق تری داشته باشد. درختان بالغ به دو نیم تقسیم می شوند تا مکنده هایی ایجاد شوند که با کسب اکسیژن بیشتر،درخت امکان رشد بهتری داشته باشد. این نوع موز در طول سال ، هر سه تا چهار ماه یک بار برداشت می شود. درختان به طور کلی در مرحله  اول  محصول بیشتری نسبت به مرحله دوم دارند. موزهای قرمز از گونه های موزهای دیگر بزرگتر و  سنگین ترند.همچنین  در مقایسه با سایر موزها ، موز قرمز دارای بتاکاروتن و ویتامین C بیشتری است.

اعتقاد بر این است که موز در سال 1826 از چین به موریس وارد شده است و می توان اجداد وحشی موز سرخ را در جنوب شرقی آسیا جستجو کرد. این نوع موز را می توان به طور عمده در منطقه چامارل ، در قسمت جنوب غربی جزیره یافت. در حالی که مقدار دقیق تولید سالانه مستند نیست ، اما گزارش شده که تولید آن در مقایسه با گذشته در حال کاهش است. بسیاری از کشاورزان دیگر انگیزه کشت این رقم خاص را ندارند .زیرا درختان شکننده موز قرمز در برابر وزش باد شدید، با آسیب بیشتری مواجه می شوند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *